دانشگاه های ترکیه

دانشگاه های اسکی شهیر ترکیه 2024

دانشگاه های اسکی شهیر ترکیه

معرفی دانشگاه های اسکی شهیر ترکیه موضوع مورد بحث ما در این مطلب است. اگر اسکی شهیر را برای ادامه تحصیل در ترکیه انتخاب کرده اید و یا اطلاعاتی از دانشگاه های این شهر ندارید، در ادامه همراه ما باشید تا سه دانشگاه معروف این شهر را به شما معرفی کرده و کمک کنیم بتوانید متناسب با شرایط خودتان بهترین مورد را انتخاب نمایید. برای اطلاع از بهترین دانشگاه های شهر اسکی شهیر در ادامه این مطلب همراه ما باشید.

بهترین دانشگاه های اسکی شهیر ترکیه

بهترین دانشگاه های اسکی شهیر ترکیه

بهترین دانشگاه های شهر اسکی شهیر

بهترین دانشگاه های شهر اسکی شهیر کدامند؟ uniRank با انتشار رتبه بندی دانشگاه اسکی شهیر 2021 از 3 مؤسسه آموزش عالی شناخته شده اسکی شهیر که معیارهای انتخاب uniRank زیر را دارند، سعی می کند به این سؤال پاسخ دهد:

  • Anadolu Üniversitesi
  • Osmangazi Üniversitesi
  • Technical University

این دانشگاه ها دارای  مجوز یا اعتبار توسط سازمان مربوطه مرتبط با آموزش عالی ترکیه هستند.

همچنین با ارائه مدارک حداقل چهار ساله در مقطع کارشناسی (لیسانس) یا مدرک کارشناسی ارشد (مدرک کارشناسی ارشد یا دکترا) و ارائه دوره های آموزشی عمدتاً در قالب آموزش سنتی، حضوری و غیر از راه دور می توانند انتخاب های مناسبی برای ادامه تحصیل باشند.

 

معرفی دانشگاه های اسکی شهیر

معرفی دانشگاه های اسکی شهیر

 

محبوب ترین رشته ها در دانشگاه های اسکی شهیر ترکیه

اگر تصمیم خود را برای ادامه تحصیل در دانشگاه های اسکی شهیر ترکیه گرفته اید، نیاز است بدانید که در این شهر یک سری رشته ها تقاضای بسیار بیشتری نسبت به رشته های دیگر دارند که در ادامه به آن ها اشاره خواهیم کرد.

علوم سیاسی مهندسی
گردشگری معماری
تجارت داروسازی
طراحی سلامت عمومی
علوم بانکی اقتصاد
مدیریت علوم طبیعی
علوم آموزشی

 

معرفی دانشگاه Anadolu از دانشگاه های اسکی شهیر ترکیه

آکادمی علوم اقتصادی و بازرگانی اسکی شهیر، که در سال 1958 تأسیس شد، اساس دانشگاه آنادولو را تشکیل داد. دانشگاه آنادولو در سال 1982 جایگزین آکادمی شد که جایگاه شایسته ای را به عنوان یک موسسه مدرن، پویا و نوآور در میان بزرگترین دانشگاه های نه تنها در ترکیه، بلکه در جهان به دست آورده است. در مرکز اسکی شهیر، که به عنوان شهر علم، فرهنگ و جوانان شناخته می شود، پردیس آن دارای 12 دانشکده (سطح کارشناسی) است.

سه تا از آنها آموزش از راه دور، 3 مدرسه کاربردی ، یکی از آنها موسیقی و نمایش، 2 مدرسه حرفه ای (سطح کاردانی)، 6 مدرسه تحصیلات تکمیلی  که چهار مدرسه در مقطع کارشناسی ارشد و فوق لیسانس هستند، و 30 مرکز تحقیقاتی در این مرکز وجود دارد.

دانشگاه آنادولو یک دانشگاه دانشجو محور است و همیشه برای دانشجویان خود بهترین امکانات را در نظر می گیرد. افرادی که در این مرکز تحصیل می کنند از بهترین تجهیزات آموزشی و آزمایشگاهی برخوردار خواهند شد. اگر به حوزه فعالیت های پژوهشی علاقه مند هستید، پیشنهاد می کنیم این مرکز را برای ادامه تحصیل انتخاب کنید.

ناگفته نماند که زبان آموزشی در دانشکده‌های این دانشگاه زبان ترکی، انگلیسی و آلمانی می باشد.

 

بهترین دانشگاه های شهر اسکی شهیر

بهترین دانشگاه های شهر اسکی شهیر

 

دانشکده های دانشگاه Anadolu از دانشگاه های اسکی شهیر ترکیه

در این قسمت همراه ما باشید تا به معرفی دانشکده های این مرکز بپردازیم. ابتدا در جدول زیر تمامی دانشکده ها را لیست کرده و سپس امکانات هر یک را جداگانه بررسی خواهیم کرد.

 

دانشکده های دانشگاه Anadolu از دانشگاه های اسکی شهیر ترکیه
گردشگری حقوق
داروسازی ارتباطات
علوم انسانی علوم بهداشتی
هنرهای زیبا اقتصاد و علوم اداری

دانشکده داروسازی

دانشکده داروسازی متشکل از 23 استاد، 23 دانشیار، 8 استادیار، 21 دستیار پژوهشی و 2 متخصص است. سهمیه سالیانه 140 دانشجو می باشد. زبان آموزش ترکی است. این برنامه دوره های اجباری مرتبط با حرفه داروسازی را ارائه می دهد. همراه با دروس اجباری، انتخابی حرفه ای و …

دانشکده علوم انسانی

دانشکده علوم انسانی در سال 1993 با مصوبه قانون شماره 496 تأسیس شد. دانشکده شامل سه گروه تاریخ، جامعه شناسی و تاریخ یا هنر و باستان شناسی است و به مدت دو سال به دانشجویان اصلی و خارجی خدمت کرده است. در سال تحصیلی 1998 – 1999، گروه تاریخ هنر و باستان شناسی به دو بخش جداگانه به نام های تاریخ هنر و … تفصیل تقسیم شد.

دانشکده تعلیم و تربیت

دانشکده تعلیم و تربیت در سال 1982، پس از تغییر ساختار مؤسسات آموزش عالی در ترکیه، با دو برنامه در یک بخش تأسیس شد: آموزش زبان انگلیسی و آموزش زبان آلمانی نیز در این مرکز انجام می شود. امروزه تعداد دپارتمان ها با دپارتمان آموزش کامپیوتر و فن آوری های آموزشی، دپارتمان علوم تربیتی، دپارتمان هنرهای زیبا به هشت دپارتمان افزایش یافته است.

دانشکده هنرهای زیبا

دانشکده هنرهای زیبا در سال 1983 به عنوان دانشکده هنرهای زیبای کاربردی شروع به پذیرش دانشجوی تمام وقت در سال تحصیلی 1985-1986 در گروه های گرافیک و سرامیک کرد. کالج در سال 1992 نام جدیدی به عنوان دانشکده هنرهای زیبا به خود گرفت. امروزه این دانشکده در زمینه هنر و طراحی با گروه های سرامیک، گرافیک، کارتن و انیمیشن، مجسمه سازی، نقاشی، همکاری دارد/

دانشکده حقوق

دانشکده حقوق در دانشگاه آنادولو در سال 1993 تأسیس شد. این مرکز در بین پنج دانشکده حقوق برتر ترکیه شناخته شده است. این دانشکده از دو بخش حقوق عمومی و حقوق خصوصی تشکیل شده است. بخش ها به صورت انفرادی دانشجو نمی پذیرند، اما از آموزش در دانشکده پشتیبانی می کنند. دانشکده حقوق دارای بیش از 60 پرسنل آموزشی است.

دانشکده اقتصاد و علوم اداری

دانشکده اقتصاد و علوم اداری یکی از قدیمی ترین و با تجربه ترین موسسه آموزش عالی ترکیه در زمینه خود است. دانشکده تجربه آموزشی بیش از نیم قرن قدمت را با نیازهای دنیای تجارت امروز با به روز رسانی مستمر تخصص خود مطابق با جزئیات اقتصادی، اجتماعی و … ترکیب می کند.

دانشکده علوم بهداشت

دانشکده علوم بهداشتی دانشکده علوم بهداشتی برای ارائه مدارک کارشناسی و کارشناسی ارشد و انجام تحقیقات در زمینه های مرتبط تأسیس شد. از سال تحصیلی 1391-1391، دانشکده پذیرش دانشجو در گروه های زبان و گفتار درمانی و خدمات اجتماعی را آغاز کرده است.

دانشکده گردشگری

دانشکده گردشگری و هتلداری که در سال 1993 تأسیس شد، با تصمیم شورای وزیران که در روزنامه رسمی مورخ 10 ژانویه 2012 (2011/2605) منتشر شد، به دانشکده گردشگری تبدیل شده است.

 

مدارک مورد نیاز ثبت نام در آنادولو

متقاضیان تحصیل در دانشگاه آنادولو برای انجام مراحل ثبت نام خود در این دانشگاه باید مدارک لازم را به صورت کامل ارائه دهند. مدارک مورد نیاز متناسب با رشته و مقطع تحصیلی ممکن است متفاوت باشد.

این مدارک به صورت معمول شامل موارد زیر می‌شود:

  • مدرک ترجمه شده دیپلم دبیرستان و پیش دانشگاهیریز نمرات تحصیلی سه سال دبیرستان
  • کپی پاسپورت و شناسنامه
  • مدرک زبان تومر یا تافل و … متناسب با زبان تحصیل
  • گواهی قبولی در یکی از آزمون های ورودی نظیر آزمون یوس، SAT و …
  • گواهی قبولی در آزمون آلس (برای مقطع کارشناسی ارشد)
  • مدرک GRE و GMAT برای مقطع فوق لیسانس و دکترا

 

معرفی دانشگاه Osmangazi از دانشگاه های اسکی شهیر ترکیه

اگر به دنبال یکی از بهترین دانشگاه های شهر اسکی شهیر هستید، عثمان قاضی پیشنهاد ما به شما است. دانشگاه اسکی شهیر عثمانگازی دارای مساحت کلی 2880830 مترمربع است که 80000 متر مربع از این مساحت به عنوان کلاس درس-آزمایشگاه-دفتر، 50000 مترمربع آن به عنوان تسهیلات اجتماعی-کتابخانه و 62000 مترمربع از آن به عنوان بهداشت استفاده می شود.

دانشگاه اسکی شهیر عثمانگازی فعالیت های آموزشی، تحقیق و توسعه و مراقبت های بهداشتی خود را در پردیس های مشلیک، بادملیک، چاملیک، علی نعمان کراچ، سیوریهیسار، ساریجاکایا، محمودیه، چیفتلر و منطقه صنعتی سازمان یافته ادامه می دهد. دانشگاه اسکی شهیر عثمانگازی، دانشگاهی قوی و با سابقه با 50 سال تجربه علمی، با 12 دانشکده، 2 مدرسه، 5 مدرسه فنی و حرفه ای، 4 موسسه و 35 مرکز کاربردی و تحقیقاتی به تولید علم ادامه می دهد و به طور پیوسته به سمت علم مدرن پیش می رود.

 

دانشگاه عثمان قاضی اسکی شهیر

دانشگاه عثمان قاضی اسکی شهیر

 

دانشکده های دانشگاه Osmangazi از دانشگاه های اسکی شهیر ترکیه

در این قسمت همراه ما باشید تا دانشکده دانشگاه عثمان قاضی را بررسی کنیم.

دانشکده های دانشگاه Osmangazi
دانشکده پزشکی دانشکده علوم بهداشت
دانشکده مهندسی و معماری دانشکده الهیات
دانشکده دندانپزشکی دانشکده هنر
دانشکده داروسازی دانشکده تربیت دبیر
دانشکده کشاورزی دانشکده گردشگری
دانشکده اقتصاد و علوم اداری دانشکده هنر و علوم

 

دانشکده دندانپزشکی

دانشکده در 28 مارس 2008 با تصمیم شورای وزیران به شماره 2008/13383 وابسته به ریاست دانشگاه اسکی شهیر عثمانگازی تأسیس شد.

دوره کارشناسی دانشکده 5 سال به طول می انجامد و زبان آموزش ترکی است. دانشجویان دوره های کاربردی حرفه ای پیش بالینی را در آزمایشگاه های پیش بالینی و شبیه سازی و همچنین دوره های نظری پایه پزشکی و دندانپزشکی را در دو سال اول تحصیل خود می گذرانند. در کلاس سوم، دانش آموزان که دوره های کاربردی نظری و پیش بالینی خود را ادامه می دهند، به عنوان دانش آموزان نظارتی نیز آموزش می بینند تا با کاربردهای بالینی سازگار شوند.

در کلاس های چهارم و پنجم، دانش آموزان عمدتاً که آموزش کاربردی بالینی دریافت می کنند، دروس پایه پزشکی و دندانپزشکی حرفه ای و تئوری را نیز می گذرانند.

 

دانشکده تعلیم و تربیت

دانشکده در سال 1998 تأسیس شد، در هفت بخش و 17 گروه وابسته به این گروه ها فعالیت های آموزشی را انجام می دهد.

از ژانویه 2022، در این مرکز 20 استاد، 17 دانشیار، 30 مدرس دکتری، 1 مدرس، 26 معاون پژوهشی و 29 کارمند اداری وجود دارد.

هدف اصلی دانشکده  تربیت معلمان نامزد با مهارت بالا است که می توانند در کشورها و فرهنگ های مختلف به ویژه در کشور کار کنند.

 

دانشکده حقوق

دانشکده حقوق دانشگاه اسکی شهیر عثمانگازی در سال 2018 افتتاح شد و از سال تحصیلی 2021-2024 شروع به پذیرش دانشجو کرد.

برای اینکه نظم حقوقی به طور سالم به حیات خود ادامه دهد، تربیت وکلای آگاه به اصول اولیه و جهانی حقوق و اصول اخلاق حرفه ای و اراده اجرای این اصول و داشتن اراده ضروری است.

دانشکده حقوق Eskişehir OGU با آگاهی از این ضرورت و با کادری که تشکیل داده، با ارائه آموزش حقوقی متناسب با نیاز عصر، اقدام به تربیت وکلایی با شرایط فوق نموده است. در چارچوب این مأموریت و چشم‌انداز، دانشکده حقوق اسکی‌شهیر OGU در چند سال آینده به یکی از معدود دانشکده‌های حقوقی شناخته شده و ترجیحی در ترکیه تبدیل خواهد شد.

 

دانشکده پزشکی

این مرکز در تلاش است تا پزشکانی تربیت کند که مشکلات بهداشتی کشور را بشناسند، بتوانند به خوبی تشخیص دهند و درمان کنند، پزشکی پیشگیرانه را به کار گیرند، به توسعه کشور و توسعه جهانی کمک کنند و تفکر علمی را راهنمای خود قرار دهند.

بیمارستان دانشکده پزشکی از سال 1999 دارای گواهینامه کیفیت ISO 9001 است. بیمارستان مدرن با 1000 تخت در این مرکز وجود دارد. مرکز انکولوژی، که در آن بیماران نه تنها به اسکی شهی، بلکه از شهرهای مجاور مانند افیون، بیلجیک و کوتاهیا فرستاده می شوند. مرکز 175 تختی بیماری های قلب و قفسه سینه در 14 مارس 2011 افتتاح شد که خدمات بهداشتی را به مردم ارائه می کند. منطقه، محیطی را برای دانش آموزان فراهم می کند تا بهترین آموزش کاربردی را دریافت کنند.

 

دانشکده گردشگری

گروه مدیریت گردشگری، دوره های مدیریت عمومی و گردشگری عمومی به صورت تئوری و عملی ارائه میکند تا نیازهای دانشجویان در بخش گردشگری در طول تحصیل برآورده شود. بسته به پروتکل های امضا شده بین دانشکده ما و مشاغل اقامتی، مسافرتی و غذا و نوشیدنی فعال در اسکی شهیر، دانشجویان ساعات تمرین دوره ها را با کار در این شرکت های گردشگری که با آنها توافق نامه دارند تکمیل می کنند.

از این نظر، دانشجویان این فرصت را دارند که دروس نظری را به صورت عملی بیاموزند و این فرصت را دارند که هم بخش گردشگری را بهتر بشناسند و هم در زمینه گردشگری تخصص پیدا کنند.

 

دانشکده کشاورزی

دانشکده کشاورزی دانشگاه عثمانگازی اسکی شهیر که با تصمیم شورای وزیران در تاریخ 95/04/07 و به شماره 95/7044 افتتاح شد، در پردیس علی نعمان کیراچ در خیابان زیارت در جاده کوتاهیا واقع شده است.

امروزه در دانشکده  بخش های محصولات زراعی، باغبانی، بیوتکنولوژی کشاورزی، علوم دامی، حفاظت از گیاهان، مهندسی بیوسیستم، علوم خاک و تغذیه گیاهی، معماری منظر، اقتصاد کشاورزی، مهندسی مواد غذایی وجود دارد.

هنوز هیچ دانشجویی در گروه های حفاظت از گیاهان، مهندسی بیوسیستم، تغذیه خاک و گیاه، معماری منظر، اقتصاد کشاورزی و مهندسی مواد غذایی پذیرفته نشده است.

 

دانشکده های دانشگاه عثمان قاضی

دانشکده های دانشگاه عثمان قاضی

 

مدارک مورد نیاز برای ثبت نام در دانشگاه Osmangazi

هنگام درخواست پذیرش در دانشگاه اسکی شهیر عثمانگازی ترکیه باید تمام مدارک مورد نیاز را تهیه کنید. لیستی از مدارک لازم را مستقیماً از دانشگاه درخواست کنید، زیرا ممکن است برای کشورهای مختلف متفاوت باشد.

  • ارزیابی دیپلم (مقامات محلی)
  • مدرک تافل
  • گذرنامه
  • اثبات پرداخت هزینه
  • نامه تشویق
  • مدرک آیلتس
  • هزینه درخواست
  • بیمه سلامت و زندگی
  • فرم درخواست آنلاین
  • جزئیات خانواده
  • ویزای دانشجویی
  • توصیه نامه
  • رزومه / رزومه (فارغ التحصیل، فوق لیسانس)

 

معرفی دانشگاه فنی از دانشگاه های اسکی شهیر ترکیه

دانشگاه فنی اسکی شهیر یک دانشگاه فنی دولتی در ترکیه است و از بهترین دانشگاه های شهر اسکی شهیر محسوب می شود. در 18 می 2018، ارائه آموزش در اسکی شهیر با پنج دانشکده، سه موسسه و دو مدرسه حرفه ای در دو پردیس مختلف آغاز شد. از سال 2019، این دانشگاه با 1317 پرسنل و بیش از 12000 دانشجو به کار خود ادامه می دهد.

این دانشگاه تنها دانشگاه در ترکیه است که آموزش خلبانی توسط دولت را ارائه می دهد.

تنها مرکز در ترکیه که می‌توان جداکننده‌های لرزه‌ای را در آن آزمایش کرد.مرکز جداساز لرزه ای ESTU نیز یکی از 5 مرکز برتر جهان است.

 

دانشکده های دانشگاه فنی

در این قسمت همراه ما باشید تا به بررسی و معرفی دانشکده های این مرکز بپردازیم.

دانشکده های دانشگاه فنی
دانشکده فنی دانشکده هوانوردی و فضانوردی
دانشکده علوم دانشکده معماری و طراحی
دانشکده علوم ورزشی

دانشکده فنی

این آکادمی در سال 1970 به عنوان “آکادمی مهندسی-معماری دولتی اسکی شهیر” تأسیس شد. در سال 1983 «دانشکده فنی و مهندسی و معماری» نام گرفت. در سال 1372 با زیرساخت ها، ماشین آلات و تجهیزات دانشکده به دانشگاه عثمانگزی منتقل شد. در سال 1994 تمدید شد و دوباره آموزش را شروع کرد.

در سال 2012 گروه معماری در دانشکده جدا شد و نام دانشکده به «دانشکده مهندسی» تغییر یافت. رشته های این مرکز در دانشکده فنی شامل موارد زیر می شود:

  • مهندسی برق و الکترونیک (انگلیسی)
  • مهندسی کامپیوتر (انگلیسی)
  • علوم و مهندسی مواد (انگلیسی)
  • مهندسی صنایع
  • مهندسی محیط زیست
  • مهندسی شیمی
  • مهندسی عمران
  • مهندسی مکانیک
  • برنامه های بین رشته ای دانشکده مهندسی
  • مکاترونیک
  • انرژی پاک پایدار
  • فناوری خودروهای خودمختار
  • هوش مصنوعی و یادگیری ماشینی
  • نرم افزار و بهینه سازی

 

دانشکده هوانوردی و فضانوردی

این مدرسه در سال 1986 به عنوان “مدرسه حرفه ای هوانوردی کشوری” تأسیس شد. در سال 1992 به ‘کالج هوانوردی غیرنظامی’ تغییر نام داد و در سال 2012 به ‘دانشکده هوانوردی و علوم فضایی’ نامگذاری شد.

رشته های این دانشکده شامل موارد زیر می شود:

  • آموزش پرواز
  • اویونیک
  • تعمیر و نگهداری بدنه و نیروگاه
  • مدیریت هوانوردی
  • کنترل ترافیک هوایی

 

دانشکده علوم

در این مرکز نیز رشته های زیر ارائه می شود و این دانشکده می تواند بهترین انتخاب برای افراد علاقه مند به علوم محض باشد.

  • ریاضیات
  • فیزیک
  • علم شیمی
  • زیست شناسی
  • آمار
  • برنامه های بین رشته ای دانشکده علوم
  • تجزیه و تحلیل کسب و کار
  • پدافند شیمیایی، بیولوژیکی، رادیولوژیکی و هسته ای
  • علم نانو

 

دانشکده معماری و طراحی

در حال حاضر گروه معماری از دانشکده مهندسی و معماری جدا شده است. این دانشکده در سال 2011 به عنوان “دانشکده معماری و طراحی” تاسیس شد.

رشته های این مرکز نیز شامل موارد زیر می شود:

  • طراحی داخلی
  • معماری
  • طراحی صنعتی
  • طراحی پارچه و مد

 

دانشکده علوم ورزشی

دانشکده علوم ورزشی در سال 1372 به عنوان “مدرسه تربیت بدنی و ورزش” تاسیس شد و در سال 2013 به «دانشکده علوم ورزشی» تغییر نام داد.

رشته های این مرکز شامل موارد زیر می شود:

  • آموزش مربی در ورزش
  • تربیت بدنی و آموزش ورزش
  • تفریح ​​و ورزش
  • مدیریت ورزشی

 

برای دانلود pdf مطلب کلیک کنید.

 

خلاصه مطلب

ما در این مطلب سعی کردیم به بررسی دانشگاه های اسکی شهیر ترکیه بپردازیم. این که دانشگاه های این شهر شامل چه مواردی می شود، چه رشته هایی را ارائه می دهند و هر کدام چه امکاناتی دارند، مورد بررسی قرار گرفت. در صورتی که بعد از مطالعه این مطلب نیاز به اطلاعات بیشتری در خصوص بهترین دانشگاه های شهر اسکی شهیر داشتید، می توانید با کارشناسان ما تماس بگیرید.

3.5/5 - (2 امتیاز)

1 دیدگاه در “دانشگاه های اسکی شهیر ترکیه 2024

  1. admin گفت:

    سلام وقت بخیر

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *