آزمون YOS

آزمون یوس کجا برگزار میشود؟ + جدول زمان بندی 2024 | یوسلند

آزمون یوس کجا برگزار میشود؟

آزمون یوس کجا برگزار میشود؟ آیا آزمون یوس در ایران هم برگزار میشود؟ چگونه از محل های برگزاری آزمون های یوس با خبر شویم؟

این دست سوالات در پس ذهن هر کسی که به تازگی با آزمون های یوس آشنا شده هست. آزمون یوس هر ساله برای جذب دانشجو خارجی در کشور ترکیه برگزار میشود.

نزدیک بودن این کشور از لحاظ موقعیت جغرافیایی، پایین بودن هزینه های تحصیل به نسبت سایر کشور ها، مدرک تحصیلی بین المللی و… از مزیت های دانشگاه های ترکیه برای انتخاب یک مقصد مهاجرتی تحصیلی است.

محل برگزاری آزمون یوس

در این مقاله به پرسش آزمون یوس کجا برگزار میشود؟ خواهیم پرداخت. محل ها و حوزه های برگزاری آزمون یوس را به چند دسته حوزه های برگزاری آزمون در ترکیه، ایران و سایر کشور ها تقسیم کرده و هرکدام را توضیح خواهیم داد.

محل برگزاری آزمون یوس

آزمون یوس یا آزمون ورودی دانشگاه‌های ترکیه، یکی از مهمترین و پرطرفدارترین آزمون‌ها برای ورود به دانشگاه‌های ترکیه است.

برای شرکت در این آزمون ها میتوانید از کلاس آنلاین یوس استفاده کنید تا با کمترین اتلاف وقت برای رقابت در این امر مهم آماده باشید.

این آزمون در سراسر جهان برگزار می شود و به علاقمندان در ایران نیز این فرصت را می دهد تا بتوانند با شرکت در این آزمون، به دانشگاه‌های برتر ترکیه وارد شوند.

حوزه های برگزاری آزمون یوس در ترکیه

به طور کلی محل برگزاری آزمون یوس در ترکیه به صورت متمرکز در شهرهای بزرگی مانند استانبول، آنکارا، ازمیر، بورسا و آنتالیا قرار دارد. هر ساله میلیون‌ها دانش‌آموز در سراسر دنیا در این شهرها به آزمون یوس شرکت می کنند.

مد نظر داشته باشید که هر دانشگاه آزمون یوس مربوط به همان دانشگاه را برگزار میکند. به این معنا که شما برای شرکت در دانشگاه مدنظر خود باید در آزمون یوس همان دانشگاه شرکت کنید.

✅ آزمون یوس کجا برگزار میشود؟ برای پاسخ به این سوال جدول زیر که شهر های محل برگزاری آزمون یوس هستند جمع آوری شده است:

حوزه 1 شهر استانبول حوزه 2 شهر استانبول (بی اوغلی) ازمیر شهر وان
آدانا بورسا شهر ادرنه شهر قاضی آنتپ
شهر هاتای شهر قهرمان ماراش کیلیچ شهر شانلی اورفا
شهر کیسری ترابزون شهر ماردین شهر قونیه

برای مشخص شدن حوزه امتحانی، ابتدا باید به سایت مرکز سنجش آموزش عالی ترکیه (ÖSYM) به نشانی osym.gov.tr مراجعه کنید و درخواست خود را ثبت کنید. پس از آن، منتظر اعلام زمان و محل برگزاری آزمون باشید.

در صورتی که برای انتخاب دانشگاه در ترکیه و یا اطلاع از سایر دانشگاه ها و حوزه های برگزاری آزمون یوس نیاز به راهنمایی دارید با شماره ۰۲۱۳۷۹۶۷۰۰۰ تماس گرفته و با مشاورین مجرب یوسلند در ارتباط باشید.

حوزه های برگزاری آزمون یوس در ایران

برای اینکه بدانیم آزمون یوس کجا برگزار میشود؟ باید به حوزه های داخل کشور خودمان نیز بپردازیم تا کامل ترین پاسخ را در این زمینه بدست آوریم.

حوزه های برگزاری آزمون یوس در ایران

✅ باید بدانید در ایران نیز برخی از شهرها به عنوان محل برگزاری آزمون یوس معرفی شده اند. معمولاً آزمون یوس در شهرهایی مانند تهران، تبریز، ارومیه، قزوین و… برگزار می شود.

البته محل دقیق برگزاری آزمون در هر سال ممکن است متغیر باشد و بر اساس اطلاعیه های منتشر شده از سوی مرکز سنجش آموزش عالی ترکیه قابل تغییر است.

طبق آخرین اطلاعیه منتشر شده برای سال تحصیلی 2024 در ایران حوزه ای وجود ندارد و داوطلبانی که در ثبت نام شهرهای تبریز، تهران یا… را انتخاب کرده اند باید به یکی از حوزه های داخل ترکیه مراجعه کنند.

بد نیست قبل از اقدام برای شرکت در این آزمون از شرایط سنی آزمون یوس نیز مطلع باشید.

حوزه های برگزاری آزمون یوس در سایر کشور ها

آزمون یوس صرفا برای جذب دانشجوی خارجی در دانشگاه های ترکیه است. پس طبیعی است که برای جذب بیشتر دانشجو کشور ترکیه اقدام به برگزاری این آزمون ها در کشور های دیگر نیز باشد.

یکی از شهر هایی که در آن هر ساله آزمون یوس برگزار میشود شهر کلن آلمان است. کلن تنها حوزه برگزاری آزمون یوس در اروپا است اما آزمون یوس در شهر های نسبتا زیادی از کشور های آسیایی برگزار میشود.

✅ میتوان از شهر کابل در افغانستان، باکوی آذربایجان، ترکستان در کشور قزاقستان، جده در عربستان، شهر جاکارتا اندونزی، بیروت در لبنان بعنوان محل برگزاری آزمون یوس نام برد.

همچنین شهر نیکوزیا قبرس، شهر امان در اردن و اسلام آباد در پاکستان بخشی از شهر های آسیایی هستند که حوزه امتحانی آزمون یوس در آن ها تعیین میشود.

✅ همچنین در شهر های خازطوم، آدیس آبابا، تونس، الجزیره، ابوجا، ترابلس، داکار و… در قاره آفریقا نیز هر ساله آزمون یوس برگزار میشود.

در هر صورت، محل برگزاری آزمون یوس در هر سال به صورت رسمی اعلام می شود و متقاضیان می توانند با دنبال کردن اطلاعیه ها و اعلامیه های سایت ÖSYM با محل برگزاری و تاریخ آزمون آشنا شوند.

زمانبندی برگزاری آزمون های یوس

پس از اینکه فهمیدیم آزمون یوس کجا برگزار میشود؟ باید بدانیم این آزمون در چه زمانی برگزار میشود. آزمون های یوس در دانشگاه های مختلف و حوزه های مختلفی برگزار میشود در نتیجه زمان برگزاری هرکدام از این آزمون ها متفاوت است.

زمانبندی برگزاری آزمون های یوس

در جدول زیر به زمان برگزاری آزمون های دانشگاه های مختلف ترکیه پرداخته شده است:

ردیف نام دانشگاه مهلت ثبت نام تاریخ برگزاری آزمون زمان اعلام نتایج
1 دانشگاه دولتی اوندوکوز ماییس 27 فروردین 1403 31 اردیبهشت 1403 21 خرداد 1403
2 دانشگاه دولتی مرسین 13 فروردین 1403 16 اردیبهشت 1403 25 اردیبهشت 1403
3 دانشگاه دولتی چکوروا 11 فروردین 1403 9 اردیبهشت 1403 22 اردیبهشت 1403
4 دانشگاه دولتی جراح پاشا 19 خرداد 1403 3 تیر 1403 19 تیر 1403
5 دانشگاه دولتی آتا تورک 25 اردیبهشت 1403 20 خرداد 1403 29 خرداد 1403
6 دانشگاه دولتی قاضی آنتپ 12 خرداد 1403 17 تیر 1403 نامشخص
7 دانشگاه دولتی ساکاریا 13 فروردین 1403 9 اردیبهشت 1403 25 اردیبهشت 1403
8 دانشگاه دولتی ماردین 8 اسفند 1401 21 اسفند 1401 29 اسفند 1401
9 دانشگاه دولتی سیواس جمهوریت 10 اردیبهشت 30 اردیبهشت نامشخص

برخی دانشگاه های مهم ترکیه نظیر دانشگاه آنکارا و استانبول هنوز زمان بندی دقیقی برای ثبت نام و آزمون منتشر نکرده اند اما هر ساله حوالی اردیبهشت تا مرداد ماه آزمون های یوس برگزار میشوند.

برای اطلاع از زمان بندی دقیق تر آزمون یوس سایر دانشگاه های ترکیه با مشاوران یوسلند ۰۲۱۳۷۹۶۷۰۰۰ تماس بگیرید.

میتوانید برای مشاهده مقاله تخصصی زمان برگزاری آزمون یوس روی لینک کلیک کنید.

خلاصه مطلب

دانستن این که آزمون یوس کجا برگزار میشود؟ و زمان برگزاری آزمون یوس به عنوان یک چالش برای دانشجویان علاقه‌مند به ورود به دانشگاه‌های ترکیه قابلیت شرکت در آن را فراهم می کند.

شرکت در این آزمون، فرصتی برای شناخت بهتر شرایط و زندگی در ترکیه و همچنین دستیابی به تحصیلات عالی در دانشگاه های این کشور است.

در این مقاله بطور مفصل به بررسی محل برگزاری آزمون یوس و همچنین زمان بندی دقیق ثبت نام، برگزاری آزمون و اعلام نتایج آن پرداخته شد.

لازم به ذکر است برای سال 2024 هیچ حوزه ای در ایران برای آزمون یوس تعیین نشده است و در صورت اعلام برگزاری این آزمون در سال های آینده در حوزه های ایران در همین مقاله به آن پرداخته خواهد شد.

برای دانلود PDF این مقاله روی لینک کلیک کنید.

5/5 - (1 امتیاز)

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *