آزمون YOS

آزمون یوس برای چه رشته هایی است؟

آزمون یوس برای چه رشته هایی است؟

کشور ترکیه از جمله کشور هایی می باشد که می تواند تجربه جدیدی از فرهنگ و کیفیت زندگی را برای افراد مختلف ایجاد نماید. دانشگاه ها و مراکز آموزشی کشور ترکیه در تلاش می باشند تا بالا ترین کیفیت و سطح آموزش را به داوطلبان ارائه کنند و در نهایت از آن به منظور ارتقا جامعه استفاده نمایند. اگر برای شما هم سوال شده است که آزمون یوس برای چه رشته هایی است؟، این مطلب را از دست ندهید. چرا که توضیحات کاملی را در ادامه به شما در زمینه رشته های آزمون یوس به شما ارائه می دهیم.

آزمون یوس ترکیه، در واقع آزمون ورودی دانشجویان بین المللی به منظور شروع تحصیل در دانشگاه های این کشور می باشد. رشته های کنکور yos ترکیه، شامل موارد مختلفی می شود که در ادامه یک به یک آن ها را مورد بررسی قرار می دهیم. اما از مهم ترین آن ها می توانیم به رشته های پزشکی، دندانپزشکی، داروسازی، حقوق، مهندسی، مدیریت و… اشاره کنیم.

داوطلبان علاوه بر داشتن حق ادامه تحصیل در کشور ترکیه از مزایای دیگر مانند مدارک بین المللی این کشور برخوردار خواهند شد. اگر در رشته های کنکور yos ترکیه شرکت کرده اید و نمره قبولی را دریافت نموده اید، می توانید به راحتی برای ادامه تحصیل در این کشور اقدام نمایید.

 

آزمون یوس برای چه رشته هایی است؟

آزمون یوس برای چه رشته هایی است؟

 

آزمون یوس برای چه رشته هایی است؟

رشته ها و دوره های که می توانند از طریق آزمون یوس پذیرش شوند، هر کدام توسط دانشگاه جداگانه ای ارائه می گردد. حتی این امکان وجود دارد که نمره قبولی هر دانشگاه با دانشگاه دیگر متفاوت باشد. به طور کلی آزمون یوس برای پذیرش در دانشگاه های دولتی و خصوص کشور ترکیه کاربرد دارد و مورد تایید هر دو نوع دانشگاه می باشد.

  • لازم به ذکر است که رشته های هنر های بصری و موسیقی، دارای یک آزمون عملی می باشند که تحت عنوان آزمون استعداد های خاص از متقاضی گرفته می شود.
  • برای متقاضیان رشته های ارتش، خلبانی و پلیسی، شرایط خاصی وجود دارد که برای کسب اطلاعات بیش تر در این باره می توانید با کارشناسان ما تماس حاصل فرمایید.

در مورد سایر رشته های آزمون یوس می توان گفت که صرفا آزمون یوس مبنای پذیرش قرار خواهد گرفت. بر اساس آمار های به دست آمده از سوی سازمان YOK، حدود 39037 داوطلب در سال 2017 در این آزمون شرکت کرده اند. تعداد دانشجویان خارجی شرکت کننده در این آزمون در دو سال اخیر دو برابر شده است.

 

 

آزمون یوس برای چه رشته هایی است؟

 

 

لازم به ذکر است که بخش بسیار زیادی از این تقاضا ها مربوط به دانشجویان ایرانی می باشد. انتظار می رود که حجم ثبت نامی های آزمون یوس در بین سال های 2018 – 2024 به 100 هزار نفر نیز برسد. اما در ادامه شما را با رشته های آزمون یوس آشنا خواهیم کرد:

  • پزشکی (به زبان ترکی)
  • پزشکی (به زبان انگلیسی)
  • دندانپزشکی
  • مدیریت کسب و کار
  • حقوق
  • اقتصاد
  • الکتروانسالوگرافی
  • روانشناسی
  • معماری
  • دامپزشکی

 

برای کسب اطلاع از نحوه ثبت نام آزمون یوس کلیک کنید.

 

نکاتی مهم در مورد کنکور YOS ترکیه

برخی از دانشگاه ها این امکان را میسر کرده اند تا یک تست از زبان ترکی را در آزمون ایجاد کنند. در این صورت دانشجو در زمان ثبت نام از دیگر آزمون ها و دوره های آماده سازی معاف خواهد شد. موارد آزمون یوس در حالت کلی شامل ریاضیات، هندسه و هوش می باشد. اما این امکان نیز وجود دارد که برخی از دانشگاه ها از دیگر دروس و منابع در آزمون یوس، سوال مطرح نمایند.

  • تمامی سوالات از داخل منابع آزمون طرح خواهند شد. از این رو شما می توانید به راحتی به بسیاری از سوالات پاسخ دهید.
  • آزمون یوس تنها مربوط به دولت جمهوری ترکیه می باشد.
  • اعتبار این آزمون از زمان صدور گواهی آن، دو سال می باشد.
  • در زمان شرکت در آزمون YOS ترکیه، باید با تکنیک های پاسخ دهی به خوبی آشنا باشید. در صورتی که جواب سوالی را نمی دانید، وقت خود را هدر ندهید. حتما سوالاتی که به پاسخ آن ها شک دارید را علامت گذاری کنید تا اگر زمانی اضافی آوردید، بتوانید بر روی آن ها تمرکز کنید.

 

بررسی رشته های پزشکی آزمون یوس ترکیه

این که آزمون یوس برای چه رشته هایی است، پیش تر به طور کلی گفته شد. اما لازم است شما به عنوان یکی از متقاضیان این آزمون بدانید که رشته های آزمون یوس، شامل چه زیر مجموعه هایی می شوند تا بتوانید به درستی تصمیم گیری کنید. در این بخش از مطلب به بررسی رشته های پزشکی آزمون YOS پرداخته ایم.

 

  • هوشبری

هوشبری یکی از رشته های پزشکی محسوب می شود که فارغ التحصیلان آن، در سیستم های سلامت، به منظور آماده سازی بیمار برای اتاق عمل فعالیت می کنند. در دوران تحصیل در مورد عوامل متفاوتی مانند بدن انسان، انواع بیماری ها، انواع دارو ها و… هر متقاضی آموزش های لازم را پشت سر می گذارد.

 

بررسی رشته های پزشکی آزمون یوس ترکیه

 

 

  • آناتومی

رشته آناتومی از دیگر رشته های آزمون یوس به شمار می آید که دانشجویان در مورد ساختار بدن و کارکرد اندام های بدن، استخوان، سلول ها و… مطالعات لازم را انجام می دهند.

 

  • علوم پزشکی

رشته پزشکی یکی از پرطرفدار ترین رشته های آزمون یوس محسوب می شود که دانشجویان باید از آگاهی و علم بسیاری زیاد برخوردار باشند. دانشجویان پزشکی باید بتوانند با استفاده از خلاقیت، مهارت و توان علمی خود، به راحتی تحقیقات علمی را پشت سر بگذارند.

 

  • پرستاری

در این رشته از رشته های کنکور YOS ترکیه، دانش و مهارت لازم به منظور انجام تحقیقات و خدمات در حوزه پرستاری به دانشجویان آموزش داده می شود.

 

  • توان بخشی

از دیگر رشته های کنکور YOS ترکیه، توان بخشی می باشد که دانشجویان می توانند در زمینه رفع اختلالات سلامتی، برنامه های توان بخشی مانند فیزیوتراپی و… فعالیت کنند. لازم به ذکر است که متقاضیان این رشته در حین تحصیل با وسایل کمکی و پروتز های اندام، ارگان های بدن و… آشنا خواهند شد.

 

 

بررسی رشته توان بخشی آزمون یوس ترکیه

 

  • روانپزشکی

روانپزشکی یکی از مهم ترین رشته های آزمون یوس محسوب می شود. دانشجویان در این رشته می توانند با به کار گیری دانش و تحقیقات، در سلامت اجتماعی و پیشرفت عمومی اثر گذار باشند.

 

بررسی رشته های مهندسی آزمون YOS ترکیه

رشته های مهندسی از دیگر رشته های آزمون یوس ترکیه محسوب می شوند که دارای زیر شاخه های مختلفی می باشد. در این بخش از مطلب به شرح آن ها پرداخته ایم.

 

  • مهندسی شیمی

شیمی نقش مهمی در تمامی فرآیند های زندگی دارد. مهندسی شیمی یکی از کاربردی ترین رشته ها محسوب شده و دانشجویان می توانند با تحقیقات و حل مسائل شیمی به خوبی آشنا شوند.

 

  • مهندسی پزشکی

این رشته نیز یکی از رشته های مهم مرتبط با سیستم سلامت و مهندسی می باشد. در این رشته به دانشجویان در مورد آناتومی بدن انسان و دانش مهندسی آموزش داده می شود. تا بتوانند در زمینه های مختلف مانند ساخت تجهیزات پزشکی فعالیت کنند.

 

 

بررسی رشته های مهندسی آزمون YOS ترکیه

 

  • مهندسی صنایع

از دیگر رشته های آزمون یوس، می توانیم از رشته مهندسی صنایع نام ببریم. این رشته تحصیلی برای افزایش بهره وری در صنعت کاربرد فراوانی دارد.

 

  • مهندسی مکانیک

این رشته شاخه های متعددی از مهندسی را تحت پوشش خود قرار می دهد و به عنوان پایه های مهندسی شناخته می شود. در این رشته متقاضیان در مورد موارد مختلفی از جمله طراحی و برنامه ریزی تولید، کنترل سیستم های مکانیکی، اجزای ماشین و… اطلاعات کافی را به دست می آورند.

 

  • مهندسی کشاورزی

این رشته نیز کاربرد های فراوانی در زمینه بیش تر شدن تولیدات داشته و دانشجو در حین تحصیل با نحوه افزایش بهره وری، تولید ماشین آلات کشاورزی و… آموزش های لازم را پشت سر می گذارد.

 

  • مهندسی معدن

کشور ترکیه از منابع و معادن بسیاری برخوردار است. به همین خاطر یکی از رشته های آزمون یوس، شامل مهندسی معدن می شود. دامنه آموزش های این رشته بسیار گسترده بوده و متقاضیان با ساختار و رفتار مواد، نحوه کشف، استخراج و بازیافت در معادن و… آشنا خواهند شد.

 

  • مهندسی عمران

از دیگر رشته های کنکور YOS ترکیه می توانیم از رشته مهندسی عمران نام ببریم. متقاضیان در این رشته با برنامه ریزی، طراحی، ساخت، مدیریت، نگهداری، نوسازی و تعمیر بخش های زیر ساختی در ساختمان، حمل و نقل، انرژی و…. به خوبی آشنا خواهند شد.

 

 

بررسی رشته مهندسی عمران آزمون YOS ترکیه

 

بررسی رشته های هنر آزمون یوس ترکیه

رشته های آزمون یوس، شامل رشته های هنر نیز می شوند که در ادامه به توضیح آن ها پرداخته ایم.

  • طراحی

در این رشته تعاملی ما بین هنر و طراحی ایجاد می شود و موارد مختلفی از جمله هنر معاصر، تاریخ و نقد هنر، فرهنگ بصری و… توسط دانشجویان و اساتید مورد بررسی قرار می گیرند.

 

  • هنر های زیبا

در این رشته دانشجویان می توانند مهارت های خود را در زمینه های مختلفی مانند طرح های تخیلی و فضایی، دانش آناتومی، تاریخ هنر و… گسترش دهند.

 

برای دانلود مطالب این صفحه به صورت پی دی اف کلیک کنید.

 

خلاصه مطلب

رشته های آزمون یوس شامل پزشکی (به زبان ترکی)، پزشکی (به زبان انگلیسی)، دندانپزشکی، مدیریت کسب و کار، حقوق، اقتصاد، الکتروانسالوگرافی، روانشناسی، معماری و دامپزشکی می شود که هر کدام زیر شاخه های مختلفی را در بر می گیرند که در این مطلب به توضیح آن ها پرداختیم.

شما می توانید با شرکت در کنکور yos ترکیه، به راحتی در این کشور تحصیل نمایید. توجه داشته باشید که دانشگاه های کشور ترکیه، آموزش های لازم را در مورد هر رشته تحصیلی به خوبی به شما خواهند داد.

3/5 - (1 امتیاز)

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *