پست مهمان

نتایج کنکور تیر ۱۴۰۳ کی میاد؟ زمان جواب sanjesh.org

نتایج کنکور تیر

نتایج کنکور تیر ۱۴۰۳ هر سال توسط سازمان سنجش در دو مرحله تحت عنوان اعلام نتایج اولیه و اعلام نتایج نهایی کنکور سراسری به صورت آنلاین منتشر می‌شود. داوطلبان کنکور سراسری و اشخاص زیادی در هنگام دریافت نتایج کنکور خود دچار مشکل سیستمی می‌شوند. متقاضیانی که در هر کدام از نوبت‌های کنکور سراسری 1403 شرکت کرده‌اند می‌توانند با در دست داشتن اطلاعات ثبت نام خود در زمان اعلام نتایج کنکور سراسری، به سایت سازمان سنجش مراجعه کرده و نتایج کنکور را مشاهده کنند. در ادامه علاوه بر زمان اعلام نتایج کنکور تیر ۱۴۰۳، سایت اعلام جواب و طریقه مشاهده و دریافت نتایج اولیه کنکور اطلاعات مفیدی ارائه شده است.

سایت اعلام نتایج کنکور تیر 1403

سازمان سنجش هر سال برگزار کننده تمامی کنکور سراسری جهت ورود افراد به دانشگاه‌ها و موسسات آموزشی و اعلام کننده نتایج کنکور تیر ۱۴۰۳ است. سازمان سنجش علاوه بر برگزاری این آزمون‌ها وظیفه اجرای تمام فرآیند‌های مربوط به ثبت نام، انتشار کارت ورود به جلسه، اعلام نتایج اولیه و نتایج نهایی کنکور سراسری ۱۴۰۳ است. کلیه متقاضیان می‌توانند در زمان اعلام نتایج کنکور سراسری به کمک اطلاعات شخصی ثبت نام و شماره داوطلبی کنکور خود به سایت سنجش مراجعه کنند.

تمامی افراد با ثبت نام در بخش مای سنجش، می توانند به حساب کاربری خود در سایت سنجش مراجعه نموده و خدمات لازم را از این بخش دریافت کنند. برای مثال توجه داشته باشید، برای ثبت نام در آزمون سراسری کنکور کارشناسی، دریافت کارت ورود به جلسه آزمون، مشاهده نتایج نهایی، نام نویسی در سایر آزمون‌های سنجش و موارد این گونه ، می‌توان از طریق درگاه مای سنجش اقدام به ثبت نام و مشاهده کرد.

 

سایت اعلام نتایج کنکور تیر 1403

زمان اعلام نتایج کنکور تیر ۱۴۰۳

در پاسخ به سوال “نتایج کنکور تیر ۱۴۰۳ کی میاد؟” باید گفت زمان اعلام نتایج کنکور تیر ۱۴۰۳ از طریق مرکز سازمان سنجش اعلام خواهد شد. طریقه اعلام نتایج سازمان سنجش سراسری از دو طریق مرحله اولیه و مرحله نهایی اعلام می‌شود. در ادامه به بررسی زمان اعلام جواب اولیه و نهایی کنکور پرداختیم.

رویداد تاریخ
اعلام نتایج اولیه کنکور سراسری 1403 هفته اول شهریور
اعلام نتایج نهایی انتخاب رشته کنکور سراسری 1403 هفته اول مهر ماه

زمان اعلام نتایج اولیه کنکور تیر ۱۴۰۳

زمان اعلام نتایج کنکور تیر ۱۴۰۳ بصورت اولیه در 15 مرداد ماه از طریق سایت سازمان سنجش به نشانی sanjesh.org اعلام شد که شام تراز خام داوطلب بود. اعلام نتایج اولیه کنکور سراسری شامل رتبه و جزئیات آزمون فرد مانند درصدهای کسب شده در آزمون سراسری است و کارنامه حاوی رتبه، تراز، وضعیت مجاز داوطلب، بصورت دقیق مشخص شده است.

زمان دقیق اعلام نتایج نهایی کنکور تیر ماه 1403

بعد از مشاهده نتایج اولیه کنکور سراسری نوبت به انتخاب رشته می رسد که داوطلبان پس از انجام انتخاب رشته باید منتظر اعلام نتایج نهایی کنکور بمانند. زمان انتشار نهایی نتایج کنکور تیر ۱۴۰۳ در نیمه دوم مهر ماه بوده و هم زمان با اعلام نتایج کنکور اردیبهشت ماه خواهد بود. متقاضیان با مراجعه به سایت sanjesh.org می توانند تاریخ دقیق اعلام نتایج نهایی کنکور سراسری را جویا شده و برای دریافت نتیجه کنند.

توجه داشته باشید نتایج دانشگاه سراسری از طریق sanjesh.org و نتایج دانشگاه آزاد از طریق سایت azmoon.org و یا azmoon.iau.ir در اختیار داوطلبان قرار خواهد گرفت.تاریخ اعلام نتایج کنکور تیر

آموزش مشاهده نتایج نهایی کنکور تیر 1403

در این قسمت باید افزود نحوه مشاهده جواب کنکور تیر ماه 1403 و دریافت نتایج آزمون سراسری آنلاین و اینترنتی بوده و داوطلبان برای مشاهده نتایج نیاز به مراجعه حضوری نخواهند داشت.

  1. داوطلبان می بایست نشانی org را در مرورگر خود جستجو نمایند. سپس با کلیک بر روی لینک سایت، به صفحه اصلی سایت سازمان سنجش منتقل شوند.
  2. داوطلبان در مرحله اول باید وارد سایت سنجش شده و مشاهده نتایج نهایی آزمون سراسری را انتخاب نمایند.
  3. در این مرحله لینک دریافت نتایج اولیه کنکور ۱۴۰۳ برای داوطلبان کنکوری قابل مشاهده است و برای دریافت نتایج کنکور می بایست بر روی این لینک که برای ورود به سایت مای سنجش تعبیه شده است کلیک کنید. لازم به ذکر است متقاضیان می‌توانند با جستجوی عبارت سامانه جامع آزمون سراسری در مرورگر، به صورت مستقیم و وارد کردن اطلاعات ثبت نامی وارد سایت شوند و نتایج نهایی را بصورت مستقیم دریافت کنند.
  4. در این مرحله آخر داوطلبان باید وارد پورتال کاربری خود شوند و در آخر رشته محل قبولی خود نمایش داده خواهد شد.

اگر داوطلبان موفق به دریافت نتایج اولیه کنکور سراسری خود از سایت کنکور نشده باشند و یا اطلاعات ثبت نامی خود را همچون شماره پرونده، شماره داوطلبی یا شماره سریال ثبت نام خود گم کرده باشند، می توانند در زمان اعلام نتایج کنکور سراسری ۱۴۰۳ به سیستم پاسخگویی این سازمان مراجعه کرده و نسبت به بازیابی اطلاعات ثبت نامی خود اقدام کنند.

توجه داشته باشید زمان اعتراض به نتایج کنکور از زمان اعلام نتایج تا چند روز پس از آن ممکن است. داوطلبان می‌توانند درخواست اعتراض خود را در سیستم پاسخگویی سنجش به نشانی request.sanjesh.org ثبت کنند. اعتراض افراد باید طبق اطلاعات مندرج در کارنامه اولیه آن‌ها باشد در غیر این صورت امکان رسیدگی به اعتراض برای متقاضی وجود ندارد.آموزش مشاهده نتایج نهایی کنکور تیر 1403

آموزش ثبت اعتراض به نتایج نهایی کنکور1403

طبق روال هر ساله سازمان سنجش پس از اعلام نتایج کنکور، برخی از داوطلبان سریعا اعتراض خود را نسبت به نتایج نهایی کنکور اعلام می‌کنند. سازمان سنجش هر سال جهت برقرای عدالت، فرصت اعتراض به نتایج نهایی کنکور سراسری را بلافاصله پس از اعلام نتایج برای داوطلبان فراهم می‌سازد.

جهت ثبت اعتراض نسبت به نتایج نهایی کنکور کارشناسی، باید به سایت سازمان سنجش به نشانی sanjesh.org مراجعه کنید، سپس از قسمت بالای صفحه بر روی گزینه ورود به سیستم پاسخگویی سنجش کلیک کنید. از سمت راست صفحه، “درخواست جدید” را انتخاب کنید. در این قسمت از سیستم، می‌توانید اعتراض خود را ثبت کنید و مدارک و دلایل اعتراض را در سایت بارگذاری کنید، سازمان سنجش پس از بررسی مدارک، پاسخ مناسبی به شما داوطلبان ارائه می‌دهد.

درخواست مشاوره به نتایج کنکور تیر 1403

کسب اطلاعات مفید در مورد اقدامات و زمان  اعلام نتایج کنکور تیر ۱۴۰۳ به داوطلبان کمک می‌کند تا به راحتی وارد دانشگاه دلخواه شوند و در مسیر موفقیت قدم پیش بگذارند.

لازم است داوطلبان پس از انتشار نتایج کنکور تیر ماه ۱۴۰۳ جهت دریافت نتایج اقدام کنند و انتخاب رشته خود را آغاز کنند. دریافت دیر هنگام نتایج کنکور و اقدام برای دریافت مشاوره تحصیلی مربوط به انتخاب رشته سبب ایجاد اضطراب به متقاضیان می‌شود. پس از اعلام نتایج اولیه داوطلبان نسبت به تراز اولیه باید نسبت به شناسایی رشته‌ها و تحقیق در مورد آن‌ها بپردازند. نحوه ثبت نام دانشگاه‌های مختلف کشور و زمان ثبت نام آن‌ها معمولا از طریق سایت هر دانشگاه قابل مشاهده خواهد بود.

سخن پایانی

مشاهده مطلوب نتایج کنکور تیر ۱۴۰۳ راهی جهت رسیدن به آرزوهای متقاضیان است. این نتایج، نه تنها نشان‌دهنده‌ تلاش‌های بی وقفه شما است، بلکه نقطه شروعی برای یک مرحله جدید می‌تواند باشد. هر نتیجه‌ای که دریافت می‌کنید، یک فرصت برای رشد و پیشرفت شما دانشجویان آینده است. اگر نتیجه مطلوب را به دست آوردید، این نشان‌دهنده‌ تلاش‌های شما است که موثر بوده است و اگر نتیجه‌ای که می‌خواستید را کسب نکرده‌اید، این یک فرصت برای ارزیابی علمی شما است.

1/5 - (1 امتیاز)

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *