پست مهمان

چگونه فرم انتخاب رشته کنکور را پر کنیم؟راهنما جامع

فرم انتخاب رشته کنکور

پس از اعلام نتایج اولیه کنکور از طریق سازمان سنجش، سوال اصلی داوطلبان این است که “چگونه فرم انتخاب رشته کنکور را پر کنیم؟” تمامی شرکت کنندگان آزمون سراسری، در صورتی که پس از دریافت کارنامه اولیه مجاز به انتخاب‌ رشته باشند، می توانند با کمک راهنما انتخاب رشته و مراجعه به سایت سازمان سنجش کد‌‌رشته محل های مورد علاقه خود را به ترتیب در برگه انتخاب رشته درج نمایند. پر کردن فرم انتخاب رشته کنکور ملزم به رعایت برخی دستورالعمل‌هایی است که به طور کامل داوطلبان‌ را آگاه می‌سازد.

دریافت فرم انتخاب رشته1403

داوطلبان مجاز به انتخاب رشته دوره های روزانه، نوبت دوم، غیرانتفاعی، پیام نور و پردیس خودگردان، دانشگاه آزاد و هم چنین رشته های بدون کنکور دانشگاه سراسری شوند، می‌توانند پیش‌‌نویس فرم انتخاب رشته کنکور را از انتهای دفترچه انتخاب رشته کنکور سراسری ۱۴۰۳ برای گروه خود، پرینت نمایید.

پیش نویس فرم انتخاب رشته کنکور۱۴۰۳  شامل چهار دوره، کد رشته محل، نام رشته و نام دانشگاه مورد علاقه داوطلب است. برای حداکثر 150 کد‌‌رشته محل تنظیم شده که هر داوطلب می‌تواند پس از بررسی دفترچه انتخاب رشته کنکور سراسری 1403، بر اساس اولویت های انتخابی خود آن را تکمیل سازد.دریافت فرم انتخاب رشته1403

نکات طلایی پیش از انجام انتخاب رشته1403

  • تکمیل دقیق فرم انتخاب رشته کنکور بسیار اهمیت دارد و هر گونه اشتباه در ورود اطلاعات سبب تغییر نتایج نهایی خواهد شد. متقاضیان گرامی سعی کنید ابتدا فرم پیش نویس انتخاب رشته کنکور سراسری 1403 را تکمیل کرده و سپس این کد رشته‌ها را در فرم انتخاب رشته اصلی موجود در سایت سنجش وارد کنید.
  • اولویت بندی در وارد کردن فرم انتخاب رشته کنکور بسیار حائز اهمیت است. از این رو ابتدا دفترچه راهنما را به صورت کامل مطالعه کرده و پس از آگاهی از شرایط دانشگاه‌ها و رشته های مختلف، کد مربوطه را در فرم انتخاب رشته وارد کنید. اولین مرحله جهت انتخاب رشته اصولی کنکور توجه به میزان علاقه فرد متقاضی به رشته محل های مورد نظر و بررسی بازار کار آن است.
  • سازمان سنجش جهت جلوگیری از انجام اشتباه داوطلبان در هنگام تکمیل فرم مذکور، امکان مشاهده نام رشته و نام دانشگاه پس از وارد کردن کد مربوطه را فراهم کرده است. پس حتی اگر قبلا نسبت به دانلود فرم انتخاب رشته کنکور ۱۴۰۳ اقدام کرده و آن را تکمیل نموده‌اید، باز هم در هنگام ورود کد رشته‌ها به نام دانشگاه و رشته مربوطه دقت داشته باشید.

5 مرحله پرکردن برگه انتخاب رشته پیش نویس توسط متقاضی

در فرم انتخاب رشته کنکور، ابتدا رشته‌های محبوب و دانشگاه‌های محبوب را جدا کنید و یک دسته‌بندی مناسب را پیاده سازید و در آخر اولویت بندی کنید. تیم یوس‌‌لند تمام تلاش خود را کرده تا نکات لازم را به شما بگویند.

  1. جدا کردن رشته‌ها: رشته‌هایی که به آن‌ها علاقمند هستید را جداگانه بصورت لیست بنویسید. (این رشته‌ها می‌تواند خیلی آرمانی، منطقی و یا حتی بدبینانه باشد. اما همه آن‌ها را جدا کنید.) فقط باید واقع بین باشید و قبولی‌های سال گذشته را بررسی و در نظر بگیرید.
  2. جدا کردن دانشگاه‌ها: دانشگاه‌هایی که شرایط آن‌ها را دارید بنویسید. (این دانشگاه‌ها می‌تواند خیلی آرمانی، منطقی یا بدبینانه باشد. همه را جدا کنید.). بطوری که از پس هزینه‌های شهریه دانشگاه بر بیایید. شرایط رفت و آمد را در نظر بگیرید. اگر در شهر دیگری قرار دارد، شما بتوانید خوابگاه بگیرید و یا بتوانید برای خود محل سکونتی مهیا کنید.
  3. نوشتن انتخاب‌ها: در فرم انتخاب رشته کنکور، رشته‌هایی که انتخاب کرده‌اید اگر در دانشگاه‌هایی که جدا کردید ارائه می‌شود، در یک جای دیگر یادداشت نمایید.
  4. دسته بندی انتخاب‌ها: حالا در این قسمت از مراحل انتخاب رشته سراسری از بین رشته‌هایی که نوشتید، باید 150 تا از آن‌ها را به این صورت انتخاب کنید: 20 درصد انتخاب‌های ایده‌آل (30 انتخاب)- 50 درصد انتخاب‌های منطقی (75 انتخاب)- 30 درصد انتخاب‌های بدبینانه (45 انتخاب) است.
  5. اولویت بندی انتخاب‌ها: حال نوبت نوشتن رشته و دانشگاه های الویت شما به صورت لیست150 تایی است.

راهنما انتخاب رشته1403در سایت سنجش

پس از دانلود راهنما دفترچه انتخاب رشته کنکور سراسری ۱۴۰۳ و مطالعه کامل آن، در فرم انتخاب رشته کنکور سراسری 1403 می‌توانید حداکثر 150 کد‌‌رشته محل از کد‌‌رشته محل های مندرج در دفترچه راهنما گروه مورد علاقه خود را ثبت نمایید. متقاضیان پس از مطالعه دفترچه و در نظر گرفتن فاکتورهای مهم و موثر کنکور سراسری، از متخصصان یوس‌‌لند راهنمایی های لازم را بگیرند تا الویت های مورد علاقه خود را به درستی در فرم پیش نویس انتخاب رشته کنکور سراسری درج نمایند. پس از اطمینان از الویت بندی خود و تحقیق هریک از دانشگاه‌های مد نظر، الویت‌‌های خود را در سایت سنجش نهایی سازید. مراحل‌‌ نهایی سازی انتخاب رشته1403 شامل:

  1. در ابتدا متقاضیان می‌بایست به سایت انتخاب رشته کنکور سراسری 1403 به آدرس org مراجعه کنند؛ از منوی سمت راست لینک سراسری را انتخاب کنند.
  2. پس از مطالعه نکات ذکر شده در این صفحه کلید “اطلاعیه های اصلاحیه دفترچه راهنمای انتخاب رشته آزمون سراسری سال ۱۴۰۳ را مطالعه نموده‌ام” را تایید نمایید.
  1. فرم انتخاب رشته کنکور برای داوطلبان به نمایش در می‌آید که در آن باید به درج معدل دیپلم و سوابق تحصیلی اقدام نمایید و پس از تکمیل نمودن فرم مذکور بر روی دکمه تایید و ادامه کلیک کنید.
  2. فرمی برای متقاضیان به نمایش در می‌آید که در آن باید نسبت به درج سریال علاقه مندی پیام نور، غیر انتفاعی و کد رشته‌هایی که از قبل کردید اقدام نمایید.
  3. فرم انتخاب رشته با 150 الویت به شما متقاضی گرامی به نمایش در می‌آید. بر حسب الویت بندی پیش نویس خود از قبل، کد رشته‌ها را وارد نمایید. پس از وارد کردن کد رشته نام دانشگاه به نمایش در می‌آید تا از انتخاب خود قاطع باشید.
  4. شما داوطلب گرامی الویت‌‌های خوش‌بینانه خود را در تراز‌‌های بالا‌‌تر، الویت‌‌های منطقی خود را در الویت های بعدی، الویت‌‌های قطعی خود را در تراز‌‌های پایین دفترچه وارد سازید.
  5. از ابتدا لیست انتخاب رشته خود‌ را چک کرده و بر روی دکمه تایید و ادامه کلیک کنید.
  6. رسید انتخاب رشته خود را دریافت نمایید؛ تا زمان اعلام نتایج این فایل رسید انتخاب رشته 1403را نزد خود نگه دارید.راهنما انتخاب رشته1403در سایت سنجش

نحوه بررسی الویت‌ متقاضیان توسط سازمان سنجش

سازمان سنجش در مراحل انتخاب رشته سراسری به ترتیب رتبه‌ها، لیست‌های انتخاب رشته را بررسی می‌کند. یعنی برای مثال زمان انتخاب رشته که به اتمام رسید، از لیست انتخاب رشته رتبه یک شروع می‌کند.

اگر انتخاب اول ظرفیت داشت، قبول می‌شود در غیر این صورت سراغ انتخاب بعدی او می‌رود. تا زمانی که به انتخابی برسد که ظرفیت دارد. زمانی که رتبه یک قبول شد، سراغ بررسی رتبه دو می‌رود. و انتخاب‌های او را بررسی می‌کند.

در اینجا رتبه‌های در سهمیه اهمیت می‌یابند. هر سهمیه در هر دانشگاه و رشته، مقدار مشخصی از ظرفیت آن رشته را به خود اختصاص داده است.

اگر تعداد 150 انتخاب فرد به نوبت بررسی شود ولی هیچ کدام ظرفیت نداشته باشد، (انتخا‌ب‌‌‌های فرد فوق‌العاده خوش‌بینانه و آرمانی باشد) متاسفانه فرد در هیچ رشته‌ای پذیرفته نمی‌شود و باید سال بعد در کنکور شرکت کند.

مشاوره تحصیلی تلفنی فرم انتخاب رشته کنکور

از موثر‌‌‌‌‌ترین فاکتورهای انتخاب‌‌رشته کنکور سراسری، مندرجات قید شده در کارنامه اولیه است. ضروری است که متقاضیان آن را با دقت بررسی کنند و متناسب با آن انتخاب های خود را به گونه‌ای درج کنند که در نهایت شانس قبولی بالا‌تری داشته باشند. توجه داشته باشید هر‌‌کدام از زیرگروه‌های آزمایشی کنکور سراسری دارای زیرگروه‌های مختلفی است که رتبه در هر زیرگروه در قبولی رشته‌های آن زیرگروه تاثیر به‌‌سزایی دارد.

اگر شما متقاضی عزیز، فکر می کنید اطلاعات کافی برای تکمیل فرم انتخاب رشته کنکور سراسری ۱۴۰۳را در اختیار ندارید؛ کارشناسان مرکز مشاوره یوس‌‌لند با تجربه چندین ساله، آماده مشاوره تحصیلی تلفنی با موبایل رایگان به شما کاربران می‌باشند. می‌توانید از طریق خدمات مشاوره تحصیلی تلفنی با مشاوران تحصیلی مرکز مشاوره یوس‌‌لند در ارتباط باشید و انتخاب‌ رشته خود را به ما بسپارید.مشاوره تحصیلی تلفنی

سخن پایانی

انتخاب رشته کنکور سراسری از اقدامات حیاتی داوطلبان است. متقاضیان باید همه قوانین و اصول فرم انتخاب رشته کنکور را مطالعه و با رعایت قوانین دفترچه، اقدام به انتخاب رشته نمایند.

در این پروسه حیاتی استفاده از مشاوران کاربلد و با تجربه ضروری است. تا شما متقاضیان عزیز بهترین آینده شغلی را برای خود و فرزندانتان رقم بزنید. تیم یوس‌لند آماده انتخاب رشته به شما کاربران در سراسر کشور با مشاوره رایگان است.

امتیاز شما به این مطلب

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *