مشاوره تحصیلی

پزشکی بدون کنکور خارج از کشور 2024

پزشکی بدون کنکور خارج از کشور

لیست موضوعات

ادامه تحصیل در رشته های پزشکی برای بسیاری مانند یک آرزو است؛ زیرا اکثر دانشگاه ها برای پذیرش دانشجویان در رشته پزشکی دارای آزمون ورودی هستند. در کشور خودمان نیز سد بزرگ کنکور منجر به دلسرد شدن بسیاری از داوطلبان متقاضی رشته پزشکی شده است. در این میان ممکن است این سوال برای شما پیش بیاید که آیا امکان ادامه تحصیل در رشته پزشکی بدون کنکور خارج از کشور نیز وجود دارد؟ اگر این امکان وجود دارد کیفیت مطالب آموزشی ارائه شده در این دانشگاه ها چگونه است؟ آیا اعتبار مدارک اعطایی به اندازه ای هست که دانشجویان نگرانی از بابت بازار کار نداشته باشند؟ تمامی این موارد در این مطلب بررسی خواهد شد و ما به شما کمک می کنیم تا بتوانید با دانشگاه های ارائه دهنده رشته پزشکی به صورت بدون کنکور آشنا شوید. با تحصیل در این دانشگاه ها نیازی نیست چندین سال از عمرتان را صرف مطالعه برای آزمون های ورودی دانشگاه ها کنید و یا استرس به خودتان راه بدهید. در ادامه همراه ما باشید تا با این دانشگاه ها و شرایط آن ها برای پذیرش دانشجویان بیشتر آشنا شویم.

 

پزشکی بدون کنکور خارج از کشور

 

پزشکی بدون کنکور خارج از کشور 

فرآیند پذیرش در دانشکده پزشکی می تواند برای بسیاری از دانشجویان چالش برانگیز و حتی غیرقابل درک باشد. هر دانشگاه شرایط ورودی متفاوتی دارد. بسیاری از آنها نیاز به شرکت در آزمون کتبی در زیست شناسی، شیمی، فیزیک یا ریاضی دارند. برخی همچنین ممکن است یک نامه انگیزشی یا یک بیانیه شخصی پزشکی را الزامی کنند. همچنین به احتمال زیاد به یک مصاحبه حضوری / آنلاین برای ارزیابی اشتیاق خود برای تحصیل پزشکی دعوت خواهید شد.

تنها شرط جهانی برای پذیرش در دانشکده پزشکی در اروپا، تسلط به زبان انگلیسی است، زیرا دوره های آموزشی برای دانشجویان بین المللی به طور کامل به زبان انگلیسی تدریس می شود. به هر حال، دانشگاه‌ها می‌خواهند مطمئن باشند که شما می‌توانید به طور مؤثر با معلمان، همکلاسی‌ها و بیماران خود در طول چرخش بالینی ارتباط برقرار کنید.

 

 

 

 

 

 

شرایط تحصیل پزشکی خارج از کشور بدون کنکور 

وجود نداشتن آزمون ورودی به معنای عدم وجود شرایط دیگر نیست.

همانطور که در بالا ذکر شد، برای تحصیل در یک مدرسه اروپایی، با یا بدون آزمون ورودی، باید مهارت خود را به زبان انگلیسی ثابت کنید. در حالی که ممکن است آزمون زیست شناسی یا شیمی را رها کنید، اگر زبان انگلیسی زبان مادری شما نیست، باید قبل از پذیرش، یک آزمون مهارت انگلیسی مانند آیلتس را بگذرانید. این یک الزام جهانی برای تمام دانشگاه های پزشکی است که به زبان انگلیسی تدریس می کنند.

علاوه بر این، تقریباً تمام دانشکده های پزشکی که پزشکی را به زبان انگلیسی تدریس می کنند، مصاحبه هایی نیز با دانشجویان خود دارند. معمولاً این کار از طریق اسکایپ، واتس‌اپ یا سرویس آنلاین دیگری که از تماس‌ها پشتیبانی می‌کند (و نه حضوری، به دلیل مسافت درگیر) انجام می‌شود. در حالی که این دقیقاً یک آزمون نیست، دانش، شخصیت و انگیزه‌های شما توسط معلمان بررسی می‌شود تا مطمئن شوند که شما واقعاً به پزشک شدن علاقه مند هستید. آنها ممکن است از شما سوالاتی در مورد علوم مرتبط با تحصیلات قبلی شما بپرسند، اما اغلب در مورد اینکه چرا می خواهید پزشک شوید، چگونه اولویت های خود را تعیین می کنید، چگونه استرس شدید را مدیریت می کنید و سایر سوالات مشابه نیز مواردی پرسیده خواهد شد. این مصاحبه ها اگرچه ممکن است کمی آزاردهنده به نظر برسند، اما گام مهمی برای شروع آموزش پزشکی شما هستند.

برای اطلاع از جزییات مربوط به بورسیه پزشکی ترکیه کلیک کنید.

 

مدارک مورد نیاز برای تحصیل پزشکی بدون کنکور

برای اینکه به صورت بدون کنکور در یکی از رشته های پزشکی خارج از کشور تحصیل کنید، باید مدارک آن را آماده نمایید. در صورتی که نقصی در مدارک شما وجود داشته باشد، در فرایند پذیرش با مشکل مواجه شده و ممکن است نتوانید در رشته و دانشگاه مورد نظر خود پذیرفته شوید. به دلیل اهمیت این موضوع ما در ادامه قصد داریم به بررسی مدارک مورد نیاز برای تحصیل پزشکی بدون کنکور در خارج بپردازیم.

  • دارا بودن دیپلم تجربی برای تمام داوطلبان
  • داشتن مدرک زبان انگلیسی از جمله زبان آیلتس بالای 6 یا تافل 78 به بالا
  • پرداخت مبلغ مشخصی جهت بررسی درخواست پذیرش (معمولا بالای 130 یورو)
  • قبولی در تست معمولامات اجتماعی و یا مصاحبه ورودی دانشگاه
  • تکمیل کردن نامه‌ای مبنی بر ارائه انگیزه خود برای ورود به رشته پزشکی (انگیزه نامه)
  • ارسال مدارک تحصیلی اصلی و ترجمه شده به زبان رسمی آن کشور یا زبان انگلیسی
  • ارائه تمکن مالی به سفارت جهت اخذ ویزای تحصیلی
  • کسب نمره مناسب (بالای 17) در دروس فیزیک، ریاضی، شیمی و زیست شناسی

 

شرایط سنی تحصیل پزشکی بدون کنکور در خارج از کشور

شرایط سنی بستگی به کشور مورد نظر شما دارد. برخی کشورها سخت گیری بیشتری برای شرایط سنی دارند در حالی که برخی دیگر این اجازه را می دهند داوطلبان بدون محدودیت سنی به تحصیل در رشته پزشکی بپردازند.

عموماً رنج سنی 18 الی 25 سال بهترین شرایط جهت تحصیل پزشکی بدون کنکور در اروپا است. برخی از کشورها از جمله آلمان و فرانسه از لحاظ سنی حساسیت بیشتری دارند اما کشورهای ترکیه و روسیه محدودیت سنی خاصی تعیین نکرده اند.

اعتبار مدرک پزشکی بدون کنکور در خارج از کشور

به صورت کلی مدارک پزشکی خارج از کشور در داخل کشورمان اعتبار دارد؛ اما ممکن است برخی دانشگاه ها مورد قبول نباشند و شما برای فعالیت کاری با مشکل رو به رو شوید. از جمله این موارد می توان به دانشگاه های خصوصی ترکیه اشاره کرد که مورد قبول نیستند. البته این مورد برای تمامی کشورها معتبر نیست و ممکن است یک دانشگاه خصوصی در کشوری دیگر امتیازی بالایی برای کشور ما داشته باشد. به صورت کلی نیز می توان گفت اعتبار مدرک پزشکی بدون کنکور خارج از کشور در داخل کشور ما معتبر بوده و به جز برخی موارد محدود مشکلی ایجاد نخواهد کرد.

هزینه تحصیل پزشکی در خارج از کشور به صورت بدون کنکور

در مورد هزینه تحصیل باید بدانید که بالا بودن هزینه ها به معنای بالا بودن کیفیت آموزشی نیست.

به طور مثال در کشورهای هند و مالزی که هزینه تحصیل در رشته پزشکی بالاست، کیفیت مدرک پایین بوده  و حتی مورد قبول در کشور خودمان نیست. در مقابل برای تحصیل در کشور ترکیه که هزینه ها به نسبت پایین تر است، کیفیت مدرک آموزشی بالاتر می باشد.

برای نمونه ما هزینه تحصیل در دانشگاه های اروپا و امریکا را به صورت بدون کنکور آورده ایم.

 

هزینه تحصیل پزشکی بدون کنکور در دانشگاه های امریکا

نام دانشگاه هزینه
دانشگاه Midwestern 74,035 دلار
دانشگاه    Columbia 71,107 دلار
دانشگاه Brown 70,425 دلار
دانشگاه Northwestern 70,254 دلار
دانشگاه Dartmouth 69,768 دلار

 

هزینه تحصیل پزشکی بدون کنکور در دانشگاه های اروپا

نام دانشگاه هزینه
دانشگاه های ترکیه 15000  دلار
دانشگاه های انگلستان 35000 پوند
دانشگاه های روسیه 6000 دلار
دانشگاه های ایتالیا 3000 یورو

 

برای اینکه از هزینه ها اطلاعات دقیقی داشته باشید، می توانید با کارشناسان ما تماس بگیرید.

20 دانشکده پزشکی برتر اروپا برای پزشکی بدون آزمون در خارج

مشاوران دانشجویی ما هر روز با دانش آموزان صحبت می کنند و سوالات زیادی در مورد مطالعه بدون کنکور دریافت می کنند. برخی از سوالات متداول‌تری که دریافت می‌کنند عبارتند از:

کجا میتوانم بدون کنکور پزشکی بخوانم؟

آیا می توانم بدون UCAT در رشته پزشکی تحصیل کنم؟

کدام دانشگاه ها برای پزشکی به UCAT یا BMAT نیاز ندارند؟

برای کمک بیشتر به دانشجویانمان، تصمیم گرفته ایم فهرست کوتاهی از 20 دانشکده پزشکی برتر اروپا که بدون آزمون ورودی دانشجو می پذیرند، تهیه کنیم.

تمامی دانشگاه های پزشکی موجود در این لیست دوره های پزشکی را به طور کامل به زبان انگلیسی ارائه می دهند. پس از فارغ التحصیلی از یکی از این مدارس، مدرک معتبر جهانی دریافت خواهید کرد.

1. دانشگاه اروپایی در تفلیس گرجستان (گرجستان)

این دانشگاه دوره های پزشکی، دندانپزشکی و پزشکی را ارائه می دهد.

شرایط پذیرش در دانشگاه اروپایی تفلیس مدرک دیپلم دبیرستان و تسلط به زبان انگلیسی است. پس از درخواست موفقیت آمیز، شما به یک مصاحبه دعوت خواهید شد که در آن مدرسان پذیرش چند سوال عمومی در زمینه زیست شناسی، شیمی و اینکه چرا شما به تحصیل در رشته پزشکی علاقه مند هستید، می پرسند.

هزینه تحصیل برای برنامه پزشکی 6 ساله 5000 دلار آمریکا (حدود 4100 یورو) است. طول دوره دندانپزشکی 5 سال است و هزینه سالانه آن 3500 دلار آمریکا (حدود 2850 یورو) است.

این دانشگاه با تلاش خود در ارائه آخرین فناوری و ادبیات پزشکی به دانشجویان خود می درخشد. این مدرسه دارای یک مرکز شبیه سازی است که در آن دانشجویان پزشکی می توانند در یک موقعیت واقعی شبیه سازی شده تمرین کنند. علاوه بر این، دانشگاه همیشه زندگی دانشجویی غنی و فعالیت های سرگرم کننده در داخل دانشگاه را ارائه می دهد. باشگاه های دانشجویی بی شماری مانند باشگاه دانشجویان علوم پزشکی، روش های تحقیقاتی نسل جدید و باشگاه لیوینگستون وجود دارد.

برای اطلاع از جزییات هزینه تحصیل در کالج ترکیه کلیک کنید.

2. دانشگاه پزشکی بیالیستوک (لهستان)

این مرکز یک برنامه پزشکی عالی برای دانشجویان بین المللی در مقطع کارشناسی ارائه می دهد. دانشگاه پزشکی بیالیستوک از نظر تجهیزات، تنوع و در دسترس بودن مواد، سطح مهارت های عملی و معیارهای بیشتر در بین دانشگاه های پزشکی لهستان رتبه اول را کسب کرد.

این دانشگاه لهستانی دارای یک سیستم رتبه بندی منحصر به فرد است و برای پذیرش از هر متقاضی 200 امتیاز را لحاظ کرده است.

نمرات دبیرستان و سایر گواهی های شما (امتحان SAT یا سایر دوره های دانشگاهی) می تواند تا 100 امتیاز برای شما به ارمغان بیاورد. تنها شرط این است که دیپلم دبیرستان شما باید شامل دو رشته از موضوعات زیر باشد: شیمی (اجباری) و زیست شناسی، ریاضیات یا فیزیک.

100 امتیاز دیگر را می توانید از طریق مصاحبه به دست آورید. تایید مهارت زبان انگلیسی و انگیزه تحصیل در رشته پزشکی الزامی است.

شهریه ها به شرح زیر است:

  • 11000 یورو برای سال 1
  • 10000 یورو برای سال های 2-6

3. دانشگاه پزشکی و داروسازی کارول داویلا (رومانی)

دانشگاه کارول داویلا قدیمی ترین دانشکده پزشکی در رومانی است. آزمون ورودی ندارد و فقط آزمون انگلیسی دارد. برای پذیرش، شما نیاز به یک پاس در زیست شناسی و شیمی در طول سه سال آخر تحصیلات دبیرستان خود یا یک پاس سطح A در زیست شناسی و شیمی دارید.

هزینه دوره پزشکی 7500 یورو در سال است.

4. دانشگاه پزشکی و داروسازی کرایووا (رومانی)

این دانشگاه فرصت های فوق العاده ای را برای تحصیل پزشکی یا دندانپزشکی در یک برنامه 6 ساله با هزینه سالانه 6000 یورو فراهم می کند.

دانشگاه پزشکی کرایووا هر ساله 50 دانشجوی پزشکی و 30 دانشجوی دندانپزشکی را از کشورهای خارجی می پذیرد

متقاضیان باید زیست شناسی و شیمی را در دیپلم دبیرستان خود داشته باشند. همچنین باید یک کپی از گواهی مهارت زبان انگلیسی یک موسسه معتبر (حداقل سطح B2) را ارسال کنید. با این حال، اگر زبان مادری انگلیسی باشید یا دبیرستانی را که زبان تدریس در آن انگلیسی است به پایان رسانده باشید، از آن معاف هستید.

5. دانشگاه اویدیوس کنستانتا (رومانی)

این دانشگاه به افتخار شاعر معروف رومی پوبلیوس اویدیوس ناسو که در زبان انگلیسی به اووید معروف است نامگذاری شده است. دانشگاه اویدیوس کنستانتا دانشجویان بین المللی را در رشته های پزشکی و دندانپزشکی با شهریه 5000 یورو در سال می پذیرد.

برای واجد شرایط بودن در سال اول دانشکده پزشکی، باید زیست شناسی و شیمی را در سطح A یا در طول 3 سال آخر تحصیلات دبیرستان خود گذرانده باشید. متقاضیان کشورهای غیر انگلیسی زبان یا کسانی که مدرک مهارت زبان انگلیسی ندارند باید یک آزمون ساده انگلیسی را بگذرانند.

6. دانشگاه پزشکی و داروسازی Iuliu Hatieganu

در دانشگاه Iuliu Hatieganu که به عنوان دانشگاه پزشکی کلوژ نیز شناخته می شود، می توانید پزشکی (6 سال)، دندانپزشکی (6 سال) و داروسازی (5 سال) تحصیل کنید. هزینه تمام دوره ها 7500 یورو در سال است.

حداقل مورد نیاز درخواست مدرک دیپلم دبیرستان از یک دبیرستان معتبر در کشور مبدا شما است. متقاضیانی که انگلیسی زبان مادری آن ها نیست باید در آزمون زبان انگلیسی در دانشگاه پزشکی کلوژ شرکت کنند تا گرامر و توانایی های زبان انگلیسی خود را بررسی کنند.

 7. دانشگاه پزشکی گریگور تی پوپا (رومانی)

این دانشکده پزشکی در Iasi، یکی از پرجمعیت ترین شهرهای رومانی واقع شده است. در دانشگاه Grigore T. Popa، می توانید در یک برنامه 6 ساله پزشکی یا دندانپزشکی ثبت نام کنید. هزینه تحصیل سالانه 7500 یورو در سال است.

نمرات دبیرستان، گواهینامه ها و از دستاوردهای شخصی برای ارزیابی دانش آموزان آینده استفاده می شود. اگر از کشوری آمده‌اید که زبان رسمی آن انگلیسی نیست، باید یک کپی از گواهی مهارت زبان انگلیسی در حداقل سطح B2 ارائه دهید.

8. دانشگاه خاور نزدیک (قبرس)

دانشگاه خاور نزدیک در قبرس یک دانشگاه خصوصی در قبرس شمالی است. دارای ساختمانهای هیئت علمی شگفت انگیز و امکانات مدرن است. پزشکی عمومی، داروسازی، دندانپزشکی و دامپزشکی از جمله دوره های علوم بهداشتی به زبان انگلیسی هستند که در اینجا ارائه می شوند.

اگر شما یک زبان انگلیسی غیر بومی هستید، باید فقط یک آزمون ساده انگلیسی بگذرانید. این موسسه مدارک و گواهینامه های زیر را برای پذیرش می شناسد:

  • نتایج آزمون برای گواهینامه عمومی آموزش متوسطه
  • نتایج آزمون برای گواهینامه عمومی بین المللی آموزش متوسطه
  • نتایج آزمون بین المللی لیسانس
  • نتایج آزمون تست کالج آمریکایی
  • نتایج آزمون استعداد تحصیلی
  • نتایج امتحان توجیهی (برای دانش آموزان اردنی و فلسطینی)
  • نتایج آزمون کارشناسی (برای دانشجویان لبنانی، عراقی و سوری)
  • نتایج آزمون دیپلم دبیرستان (ویژه دانش آموزان ایرانی)
  • نتایج آزمون گواهینامه متوسطه عالی (برای دانش آموزان پاکستانی، هندی و بنگلادشی)
  • نتایج آزمون های WAEC/NECO (برای دانش آموزان نیجریه ای)
  • نتایج آزمون GAOKAO (برای دانش آموزان چینی)
  • دیپلم از دبیرستان (برای سایر دانش آموزان خارج از کشور)

شهریه و طول دوره ها به شرح زیر است:

پزشکی – 6 سال:

12600 یورو در سال

دندانپزشکی – 5 سال:

11600 یورو در سال

داروسازی – 5 سال:

8600 یورو در سال

دامپزشکی – 5 سال:

8600 یورو در سال

پزشکی خارج از کشور بدون کنکور

9. دانشگاه اروپایی قبرس (قبرس)

در رتبه بندی تأثیر دانشگاه تایمز برای سال 2020، دانشگاه اروپایی قبرس در بین 101 دانشگاه برتر جهان در دو بخش مهم رتبه بندی شد: نوآوری، صنعت و زیرساخت، و اقدامات تغییر اقلیم.

در اینجا هزینه تحصیل پزشکی و دندانپزشکی 19000 یورو در سال است.

شرایط پذیرش در این دانشگاه عبارتند از:

فارغ التحصیلی موفق از دبیرستان

شما باید زیست شناسی به علاوه یکی از موارد زیر را گذرانده باشید: شیمی، ریاضی یا فیزیک یا قبولی در سطوح GCE A.

همانطور که دانشکده های پزشکی ذکر شده در بالا، اگر انگلیسی زبان بومی نیستید، باید گواهی مهارت انگلیسی را ارائه دهید.

برای آشنایی با بورسیه دندان پزشکی ترکیه کلیک کنید.

10. دانشکده پزشکی دانشگاه نیکوزیا (قبرس)

در این دانشگاه می توانید به مدت 6 سال در رشته پزشکی به زبان انگلیسی تحصیل کنید. همچنین در صورت داشتن مدرک قبلی مرتبط با سلامت می توانید برای برنامه پزشکی ورودی فارغ التحصیل درخواست دهید.

شهریه به شرح زیر است:

18000 یورو برای سالهای 1-3 و 22000 یورو برای 3 سال آخر.

برای دانشجویان ورودی فارغ التحصیل، برنامه 4 ساله 30000 یورو در سال هزینه دارد.

شرایط پذیرش برای دانشگاه نیکوزیا گواهی پایان دبیرستان، گواهی مهارت زبان انگلیسی (فقط برای افراد غیر بومی) است و شما باید در مصاحبه شرکت کنید.

11. دانشگاه نیکلاس کوپرنیک  Collegium Medicum  لهستان

دانشگاه نیکلاس کوپرنیک مجهز به مدرن ترین تکنولوژی است. اگر دیپلم دبیرستان داشته باشید، واجد شرایط پذیرش در این دانشکده پزشکی هستید. شما برای ارزیابی توانایی صحبت کردن به زبان انگلیسی و درک اولیه زیست شناسی به مصاحبه دعوت خواهید شد.

هزینه تحصیل در رشته پزشکی انگلیسی زبان حدود 10000 یورو در سال است.

12. آندری فریچ مودرزوسکی دانشگاه کراکوف (لهستان)

دانشگاه Andrzej Frycz Modrzewski Krakow فقط یک برنامه پزشکی را به زبان انگلیسی با مدت 6 سال ارائه می دهد.

شهریه ها عبارتند از:

  • 15000 یورو برای سال 1
  • 15700 یورو برای سال دوم
  • 17000 یورو برای سال 3
  • 18400 یورو برای سال 4 و 5
  • 17000 یورو برای سال 6

شرایط پذیرش، نمرات خوب در دیپلم دبیرستان و حداقل سطح مهارت زبان انگلیسی B2 است.

13. دانشگاه پزشکی لوبلین (لهستان)

در اینجا می توانید در رشته پزشکی و دندانپزشکی تحصیل کنید. هزینه تحصیل در دانشگاه پزشکی لوبلین به شرح زیر است:

برای پزشکی:

  • 12600 یورو برای سال 1
  • 12000 یورو برای سال های 2 و 3
  • 14800 یورو برای سال های 4 و 5
  • 15000 یورو برای سال 6

برای دندانپزشکی:

  • 13300 یورو برای سال 1
  • 13000 یورو برای سال های 2 و 3
  • 14100 یورو برای سال های 4 و 5

آزمون پذیرش برای متقاضیانی که در کشورهای عضو اتحادیه اروپا، OECD یا EFTA تحصیل کرده اند یا کسانی که دارای مدرک بین المللی یا اروپایی هستند، الزامی نیست. آنها فقط مجاز به درخواست با نمرات دیپلم دبیرستان خود هستند.

متقاضیانی که خارج از اتحادیه اروپا، OECD یا EFTA تحصیل کرده اند و دارای مدرک بین المللی یا اروپایی نیستند، باید در آزمون شرکت کنند. این آزمون شامل 100 سوال چند گزینه ای از زیست شناسی و دو رشته از انتخاب شما شیمی، فیزیک یا ریاضی است.

14. دانشگاه پزشکی  Wroclaw لهستان

دانشگاه پزشکی Wroclaw موارد زیر را هزینه می کند:

هزینه دارو 11000 یورو در سال.

هزینه دندانپزشکی 13000 یورو در سال است.

اگر بخواهید برای این دانشگاه اقدام کنید، هیچ آزمون پذیرش یا مصاحبه ای وجود ندارد.

نمره و رتبه فقط با نمرات فارغ التحصیلی دبیرستان شما در موضوعات زیر تعیین می شود: شیمی، زیست شناسی (الزامی) و فیزیک یا ریاضی. دانش آموزانی که زبان اصلی آنها انگلیسی نیست باید در سطح B2 یا بالاتر مهارت انگلیسی را نشان دهند.

15. دانشگاه پزشکی Pomeranian در Szczecin (لهستان)

در اینجا می توانید دوره های پزشکی و دندانپزشکی را مطالعه کنید. هزینه هر برنامه:

دارو:

12000 یورو هر سال برای چهار سال اول.

11000 یورو در هر سال طی 5-6 سال آینده

دندانپزشکی:

12000 یورو در سال برای تمام سالها

رتبه ورودی دانشگاه پزشکی پامرانیان به نمرات فارغ التحصیلی دبیرستان شما بستگی دارد.

16. دانشگاه یان کوچانوفسکی در کیلچه (لهستان)

دانشگاه یان کوچانوفسکی اکنون یک برنامه 6 ساله M.D را به زبان انگلیسی ارائه می دهد. هزینه تحصیل سالانه 12000 یورو می باشد.

برای ثبت نام در اینجا فقط به مدرک زبان انگلیسی و نمرات مناسب در دیپلم دبیرستان یا گواهی پایان دوره متوسطه نیاز دارید. زیست شناسی، شیمی، فیزیک یا ریاضی رشته هایی هستند که مهم خواهند بود.

17. دانشگاه ریگا استرادینز (لتونی)

دانشگاه ریگا استرادینز در بین 500 دانشگاه برتر اروپایی و 1000 موسسه برتر جهان در سال 2019 رتبه بندی شده است.

شهریه ها عبارتند از:

دارو – 12000 یورو در سال

دندانپزشکی – 14000 یورو برای 2 سال اول و به دنبال آن 15000 یورو برای 3 سال آینده

داروخانه – 8000 یورو برای 2 سال اول و پس از آن 9000 یورو برای 3 سال آینده

شما باید حداقل دو ترم شیمی، زیست شناسی و ریاضی را در دبیرستان خود خوانده باشید.

هیچ گواهینامه انگلیسی یا آزمون پذیرش وجود ندارد زیرا نمره دبیرستان به زبان “انگلیسی” در نظر گرفته خواهد شد.

18. دانشگاه آجیبادم (ترکیه)

دانشگاه Acibadem در استانبول ترکیه واقع شده است. هزینه سالانه آموزش پزشکی 22700 یورو می باشد.

هیچ آزمون ورودی برای زیست شناسی یا شیمی وجود ندارد. شما می توانید با مدارک زیر از این دانشگاه پذیرش بگیرید.

  • دیپلم ملی دبیرستان
  • SAT
  • سطح GCE A
  • عمل کنید
  • دیپلم بین المللی
  • بالغ
  • لیسانس فرانسه
  • ابیتور

همچنین باید مدرکی مبنی بر مهارت انگلیسی ارائه دهید. اگر ندارید، باید در آزمون زبان انگلیسی دانشگاه شرکت کنید.

19. دانشگاه اسپلیت (کرواسی)

هزینه دوره دکتری در دانشگاه اسپلیت 12000 یورو در سال است. برای درخواست در دانشگاه اسپلیت، باید دیپلم دبیرستان و حداقل 12 سال تحصیل داشته باشید.

هیچ آزمون ورودی یا مدرک اضافی مورد نیاز موسسه وجود ندارد. برای ثبت نام در رشته پزشکی که به زبان انگلیسی تدریس می شود، باید به این زبان مسلط باشید.

برای دانلود pdf مطلب کلیک کنید.

 

خلاصه مطلب

موضوع مورد بحث ما در این مطلب، پزشکی بدون کنکور خارج از کشور بود. ما سعی کردیم تمامی جزییات مربوط به پذیرش پزشکی خارج از کشور بدون کنکور را بررسی کرده و به شما کمک کنیم بتوانید بهترین دانشگاه های پزشکی بدون آزمون در خارج را بشناسید. همچنین شرایط و مدارک مورد نیاز برای پذیرش در دانشگاه های اروپایی را نیز بررسی کردیم. در صورتی که پس از مطالعه این مطلب نیاز به اطلاعات بیشتری در رابطه با پزشکی بدون آزمون در خارج داشتید می توانید با کارشناسان ما تماس بگیرید.

5/5 - (1 امتیاز)

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *