مشاوره شغلی

پردرآمدترین شغل در ترکیه 2024 + 8 شغل میلیاردرها | yosland

پردرآمدترین شغل در ترکیه

افرادی که بخواهند در ترکیه اقامت گرفته و در آنجا زندگی کنند، باید نسبت به یک سری مسائل بسیار مهم مهاجرت به این کشور اطلاع حاصل کنند. یکی از این موارد آشنایی با پردرآمدترین شغل در ترکیه است. برخی افراد در این کشور حضور دارند که دارای مشاغل بسیار خوب و پردرآمد هستند. شرکت‌ها و صنایع بسیاری در ترکیه وجود دارد که دارای مشاغل مختلفی هستند. همین مساله باعث ورود خیلی از دانشجویان بین‌المللی به ترکیه برای یافتن یک شغل پردرامد شده است. ما در این مقاله از یوسلند قصد داریم تا درباره شغل‌های پردرآمد ترکیه صحبت کرده و شما را از شرایط کاری این کشور آگاه کنیم.

قوانین کاری در ترکیه

ترکیه هم مانند هر کشور دیگری قوانین خاص خودش را دارد. افرادی که برای دریافت پاسپورت این کشور اقدام می‌کنند، باید مدرک ورک پرمیت (چالیشما ایزنی) داشته باشند تا امکان گرفتن جواز کار در ترکیه برای آن‌ها مهیا شود. مدرک ورک پرمیت همان مجوز شما برای داشتن کسب و کاری در ترکیه است. ایرانی‌ها برای مهاجرت به ترکیه نیاز به دریافت ویزا ندارند؛ اما برای گرفتن جواز موردنیاز برای کار خود، نیازمند گرفتن اقامت موقت خود هستند. شما می‌توانید با حضور در اداره کار و امنیت اجتماعی، نسبت به دریافت این جواز (یا همان ورک پرمیت) اقدام کنید.

لازم به ذکر است که این شرایطی که گفته شد، برای گرفتن جواز کار تمام وقت در ترکیه بوده و اگر شما قصد تحصیل در این کشور را داشته باشید، با همان کارت اقامت دانشجویی خود، می‌توانید برای یافتن کارهای پاره‌وقت تلاش کنید. پس حتماٌ این موارد را بخاطر داشته و پیگیری کنید تا در روند یافتن کار در ترکیه به مشکل و ابهامی برنخورید.

قوانین کاری در ترکیه

معرفی 8 مورد از پردرآمدترین مشاغل در ترکیه

یکی از مسائل مهم در هر شغل و حرفه‌ای میزان درآمد آن است. در حقیقت، صرف نظر از علاقه افراد مسئله درآمد نیز موضوع مهمی است و در کیفیت زندگی فرد تاثیر مستقیمی دارد. ما در این بخش قصد داریم ده تا از پردرآمدترین مشاغل ترکیه را به شما معرفی کنیم.

داشتن شغلی با درآمد بالا یکی از دغدغه‌های همه افراد است. کسانی که قصد مهاجرت به ترکیه برای کار یا زندگی را دارند نیز از این قاعده مستثنی نیستند. بنابراین ما در این قسمت از مقاله قصد داریم تا به بررسی مهم‌ترین و پردرآمدترین شغل خود بپردازیم:

1. درآمد پزشک در ترکیه

تقریباٌ می‌توان گفت که پزشک متخصص پردرآمدترین شغل در ترکیه است. درآمد پزشکان متخصص در این کشور حدوداٌ بین 34600 تا 125200 لیر ترکیه در ماه است. همانطور که واضح است، آن‌ها درآمد بسیار خوبی را برای زندگی در ترکیه به دست می‌آورند. درباره این شغل باید متذکر شد که شغلی پرخطر بوده و فردی که می‌خواهد در این حوزه کار کند، باید دارای دانش گسترده‌ای در آن زمینه باشد.

2. درآمد قاضی در ترکیه

پس از پزشک متخصص شغل درآمد بالای بعدی را می‌توان به قاضی‌های این کشور اختصاص داد. آن‌ها در ماه چیزی حدود 3200 تا 97900 لیر درآمد داشته و جزو کسانی هستند که قادرند رفاه خوبی را برای خود ایجاد کنند.

3. وکالت از پردرآمد‌ترین مشاغل در ترکیه

وکلای کشور ترکیه سومین قشر پردرآمد این کشور هستند. درآمد وکیل در ترکیه حدودا بین 27900 تا 90700 لیر در ماه است.

4. درآمد مدیر بانک در ترکیه

پس از وکلا، نوبت به مدیران بانک‌ها می‌رسد که بیشترین درآمد را در ترکیه دارند. مدیر بانک در ترکیه به طور میانگین بین 27320 تا 78500 لیر در ماه درآمد دارد.

5. درآمد مدیر اجرایی در کشور ترکیه

یکی دیگر از مشاغلی که در ترکیه درآمد مناسبی را به خود اختصاص داده، مدیر اجرایی است. مدیر اجرایی در ترکیه در ماه حدوداٌ بین 24740 تا 67100 لیر درآمد دارد.

6. درآمد مدیر ارشد مالی در ترکیه

مدیر ارشد مالی نیز یکی از مشاغل مهم و پردرآمد ترکیه است. درآمد یک مدیر ارشد مالی به طور میانگین در ترکیه چیزی حدود 23160 تا 65300 لیر محاسبه می‌شود.

7. میزان درآمد دندان پزشک و متخصص ارتودنسی در ترکیه

یکی دیگر از مشاغلی که می‌توان آن را جزو مشاغل مطرح و پردرآمد ترکیه قرار داد، جراح دندان پزشک و متخصص ارتودنسی است. این شغل در ترکیه به طور میانگین حدود 21780 تا 64400 لیر در ماه درآمد دارد.

8. درآمد استاد دانشگاه در ترکیه

استاد دانشگاه نیز در ترکیه از درآمد مطلوب و نسبتاٌ بالایی برخوردار است. درآمد یک استاد دانشگاه در کشور ترکیه چیزی بین 18990 تا 61700 لیر است.

علاوه بر 8 شغلی را درباره آن‌ها گفته شد، مشاغل دیگری نیز در ترکیه وجود دارند که دارای درآمد بسیار خوبی هستند. در ادامه و در جدول زیر برخی از این مشاغل را برای شما آورده‌ایم:

نام شغل توضیحات مربوط به شغل
خلبانی شغل خلبانی را نیز می‌توان بین مشاغل پردرآمد ترکیه قرار داد. فرد خلبان در کشور ترکیه می‌تواند در ماه به طور میانگین بین 20330 تا 59100 لیر درآمد داشته باشد.
مدیر بازاریابی شغل پردرآمد بعدی در ترکیه را می‌توان به مدیر بازاریابی اختصاص داد. درآمد یک مدیر بازاریابی در ترکیه می‌تواند به طور متوسط بین 15240 تا 36300 لیر است.
برنامه نویس یکی دیگر از مشاغل پرسود در ترکیه برنامه نویسی است. فرد برنامه نویسی که در یک شرکت خصوصی یا دولتی کشور ترکیه فعالیت می‌کند، دارای شرایط مناسب و درآمد بسیار خوبی دارد.
دامپزشک مردم در ترکیه علاقه فراوانی به حیوانات دارند. همین موضوع درصد نیاز این کشور به دامپزشک را بالا برده است.
آموزش زبان گردشگری در ترکیه بسیار حجم بالایی دارد. همین موضوع، یادگیری زبان انگلیسی را برای همه مردم این کشور الزامی کرده است. به همین دلیل درآمد معلمان زبان انگلیسی در ترکیه، به ویژه در شهرهای ازمیر و آنکارا بالا است.
ترجمه و تولید محتوا تولید محتوا و ترجمه از جمله شغل‌های با درآمد خوب ترکیه است. شما می‌توانید با ارتقا سطح گرامری خود، در این حوزه فعالیت حرفه‌ای خود را شروع کرده و درآمد بالایی کسب کنید.
پرستار بچه پرستار بچه از لحاظ درآمدی در ترکیه از شرایط خوبی برخوردار است. شما با بالا بردن مهارت خود در ارتباط با کودکان، فعالیت خود را در این فیلد کاری پیش بگیرید.

پردرآمدترین صنایع در ترکیه

صنایع یک کشور باعث رشد و پیشرفت اقتصاد یک کشور می‌شود. بنابراین شما اگر می‌خواهید پردرآمدترین شغل ترکیه را پیدا کنید، باید در این میان صنایع پردرآمد این کشور را بشناسید. در اینجای این مقاله قصد داریم تا به مهم‌‌ترین و اصلی‌ترین صنایع پردرآمد ترکیه بپردازیم:

گردشگری در ترکیه یکی از پردرآمد‌ترین مشاغل!

گردشگری را می‌توان مهم‌ترین صنعت کشور ترکیه دانست؛ چرا که هرساله تعداد بسیار زیادی توریست به این کشور سفر می‌کنند. این موضوع باعث افزایش درآمد ترکیه از گردشگری شده است.

میزان درآمد صنعت فرش در ترکیه

شاید بتوان فرش را یکی از صنایع ارزنده و جذاب ترکیه نامید. زیبایی فرش ترکیه در همه کشورهای جهان غیرقابل انکار است. در طراحی این فرش‌ها در اکثر مواقع از نمادها و تاریخ فرهنگی کشور ترکیه استفاده می‌شود. ناگفته نماند که بیشتر فرش‌های ترکیه توسط زنان ترک بافته شده و قیمت تقریباٌ بالایی دارد.

درآمد صنعت صابون در ترکیه

کشور ترکیه نیز مانند باقی کشورها و شهرهای جهان دارای سوغاتی خاص خود است. یکی از چیزهایی که به عنوان سوغات ترکیه می‌شود، صابون این کشور است. صابون کشور ترکیه با استفاده از روش سنتی ترک‌ها تولید شده و برای خود مردم آن کشور نیز بسیار محبوب است.

معرفی 8 شغل پردرآمد در ترکیه

پردرآمدترین شغل های آزاد در ترکیه

در ترکیه افراد بسیار زیادی هستند که برای شرکت‌های دولتی و سازمان‌های خصوصی کار نکرده و صرفاٌ برای خودشان کار می‎‌کنند. برای آشنایی بیشتر شما با اینگونه مشاغل در ترکیه، لیستی از برخی مشاغل آزاد پرطرفدار در ترکیه را قرار داده‌ایم:

✅ راه‌اندازی یک مغازه در ترکیه و فروش محصولات مختلف

✅ آرایشگری

✅ آشپزی

✅ شیرینی‌پزی

✅ خدمات آرایشی

✅ آموزش زبان

✅ ساخت و فروش زیورآلات و جواهرات

 

برای کسب اطلاعات درباره هزینه زندگی دانشجویی در ترکیه روی لینک آبی رنگ کلیک کنید.

 

پردرآمدترین شهرهای ترکیه

یکی از چیزهایی که می‌تواند شما را در مسیر شناخت پردرآمدترین شغل در ترکیه به آگاهی برساند، آشنایی با شهرهای پردرآمد این کشور است. در ادامه به مهم‌ترین این شهرها خواهیم پرداخت:

آنکارا

از شهرهای مهم و پردرآمد ترکیه، می‌توان آنکارا یعنی پایتخت آنجا را ذکر کرد. آنکارا فضایی مدرن دارد و همین باعث بروز و احداث شرکت‌های بسیاری در آن شهر شده است. در این شهر میانگین حقوق حدود 21400 لیر است. لازم است این نکته را فراموش نکنید که هزینه‌های زندگی در شهر آنکارا بالا است؛ البته افرادی که در این شهر دارای شغل هستند، می‌توانند هزینه‌های زندگی خود را پرداخت کرده و رفاه مناسبی را بسازند.

استانبول

استانبول یکی از شهرهای معروف، پردرآمد و پرجمعیت ترکیه به شمار می‌رود. این شهر از لحاظ گردشگری در رتبه سوم شهرهای ترکیه بوده و وضعیت اقتصادی مطلوبی دارد. این نکته حائز اهمیت است که میانگین حقوق برای افراد در استانبول حدود 23100 لیر است.

ازمیر

ازمیر از لحاظ پرجمعیتی در میان شهرهای ترکیه، در رتبه سوم قرار دارد. متوسط حقوق در این شهر 20600 لیر بوده و با توجه به اینکه در هر سال، نمایشگاه‌های جهانی مختلی در این شهر برگزار می‌شود، شرایط کاری و گردش اقتصادی مناسبی در این شهر برقرار است.

پردرآمدترین شهرهای ترکیه

کاریابی و استخدام در ترکیه به چه صورت است؟

گرفتن ویزای کاری یک کشور از جمله ترکیه، یکی از ارزان‌ترین راه‌ها برای مهاجرت است. برای یافتن کار در ترکیه، ابتدا در اینترنت و سایت‌های کاریابی و البته شبکه اجتماعی لینکدین به دنبال آگهی‌های استخدام شرکت‌های ترکیه باشید. این نکته بسیار مهم است که شما اگر به زبان ترکی مسلط بوده و این مورد را در رزومه کاری خود آورده باشید، در این صورت شانس شما برای یافتن کار در کشور ترکیه دوچندان می‌شود. لازم به ذکر است که ایشکور (سازمان کار ترکیه) هر ساله کمک بسیاری به مهاجران کشورهای مختلف جهت یافتن کار در ترکیه می‌کند.

خلاصه مطلب

در این مقاله از یوسلند به طور کامل به بررسی پردرآمدترین شغل در ترکیه، شرایط و نحوه یافتن کار در این کشور، همچنین به پردرآمدترین صنعت‌ها و شهرهای ترکیه پرداختیم. در این مقاله گفته شد که پزشک جراح، متخصص ارتودنسی، وکیل، قاضی، مدیر ارشد مالی، مدیر اجرایی، مدیر بانک و استادان دانشگاه‌ها جزو مشاغل پردرآمد ترکیه هستند.

شما در این مقاله علاوه بر مطالب بالا، دریافتید که صنعت گردشگری، صابون و فرش جزو صنایع محبوب و پردرآمد ترکیه هستند. همچنین ذکر شد که استانبول، آنکارا و ازمیر را می‌توان پردرآمدترین شهرهای ترکیه نامید؛ چراکه در این شهرها شرایط کاری و وضعیت اقتصادی مطلوبی نسبت به سایر شهرهای این کشور برقرار است.

این مطالبی بود که در این مقاله به آن‌ها پرداخته شد. افرادی که قصد مهاجرت کاری به ترکیه را دارند، باید حتماٌ با این مطالب آشنایی داشته و با اطمینان خاطر نسبت به تصمیم خود اقدام کنند.

📞 اگر در هر قسمتی از آشنایی با پردرآمدترین شغل در ترکیه ابهام و سؤالی داشتید، می‌توانید از طریق شماره  02137967000 با کارشناسان ما در مجموعه یوسلند تماس گرفته تا کارشناسان ما شما را در رفع ابهامات خود یاری کنند.

امتیاز شما به این مطلب

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *