دسته‌بندی نشده

معادل‌ سازی مدرک پرستاری در ترکیه + شرایط 2024 | یوسلند

معادل سازی مدرک پرستاری در ترکیه

اکثر کشورهای جهان با کمبود کادر درمان مواجه هستند که کشور ترکیه هم از این قاعده مستثنی نیست. ترکیه یکی از مقاصد محبوب ایرانیان است که برای تحصیل در رشته‌های مختلف از جمله پرستاری (Nursing) انتخاب می‌شود. یکی از لازمه‌های اصلی تحصیل در ترکیه، معادل‌سازی مدارک است. با معادل‌سازی مدارک تایید می‌شود که تحصیلاتی را که گذرانده‌اید معادل تحصیلات ترکیه است. در ادامه این مقاله از یوسلند به نحوه معادل‌ سازی مدرک پرستاری در ترکیه و همچنین شرایط آن می‌پردازیم.

معادل‌سازی مدرک تحصیلی پرستاری در ترکیه

مدرک تحصیلی پرستاری در ترکیه طبق قانون 2547 مؤسسه آموزش عالی این کشور قابل معادل‌سازی است. هدف این کار، تعیین معادل مدرک دیپلم، کاردانی، کارشناسی و کارشناسی ارشد از مؤسسات آموزش عالی بین‌المللی در سیستم آموزش عالی کشور ترکیه است.

نحوه معادل‌ سازی مدرک پرستاری در ترکیه

متقاضیانی که قصد تحصیل در رشته پرستاری در کشور ترکیه را دارند، بدون معادل ‌سازی مدرک خود نمی‌توانند در دانشگاهی ثبت‌نام کنند. در ادامه به طور کامل به مراحل معادل‌ سازی مدرک پرستاری در ترکیه اشاره می‌کنیم:

📌گرفتن گواهی معادل‌ سازی مدرک پرستاری در ترکیه از سفارت یا کنسولگری این کشور

توجه: مسئولین سفارت از سیستم دیپلم شما و نحوه تطبیق آن با سیستم آموزش ترکیه اطلاع دارند؛ در نتیجه گواهی خود را از این راه سریع‌تر بدست می‌آورید.

📌مراجعه به دفتر مشاوره تحصیلی در سفارت ترکیه در ایران

📌ارسال مدارک موردنیاز در صورت صدور گواهی معادل‌سازی توسط سفارت

نحوه معادل‌سازی مدرک تحصیلی پرستاری در ترکیه

مراحل معادل‌ سازی مدرک پرستاری در ترکیه

معادل‌ سازی مدرک پرستاری در ترکیه را در مراحل زیر می‌توان خلاصه کرد:

  1. ارسال مدارک: این مرحله شامل ارسال مقالات اولیه از طریق سامانه الکترونیکی جهت تایید اعتبار توسط مؤسسه آموزشی عالی است.
  2. تصحیح و تایید مدارک بر اساس مصوب قانونی از نظر تعداد ساعت اعتبار، تخصص و …
  3. ارزیابی مدارک توسط کمیته تشخیص و معادل‌سازی شورای عالی آموزش
  4. اخذ تصمیم نهایی توسط شورای اجرایی آموزش عالی که اکثر اوقات وارد مرحله گذراندن دوره 24 هفته‌ای آموزش در یکی از بیمارستان‌های ترکیه می‌شود.
  5. صدور نتایج آزمون به تهیه گواهی معادل‌سازی برای داوطلبان موفق و همچنین دریافت آن از مؤسسه آموزش عالی ترکیه.

📞 برای کسب اطلاعات بیشتر درباره مراحل معادل‌ سازی مدرک پرستاری در ترکیه،‌ می‌توانید با کارشناسان ما در یوسلند ارتباط برقرار کنید.

مدارک و شرایط لازم برای معادل‌ سازی مدرک پرستاری در ترکیه

متقاضیانی که قصد معادل‌ سازی مدرک پرستاری در ترکیه را دارند، قبل از آن لازم است تا مدارک موردنیاز وزارت آموزش و پرورش ترکیه را آماده کنند. در ادامه به همه مدارک موردنیاز جهت معادل‌سازی مدرک تحصیلی پرستاری در ترکیه اشاره کرده‌ایم:

📌اصل دیپلم یا کپی برابر اصل آن که محضری آماده شده باشد

توجه: منظور از دیپلم دانشنامه‌ای است که می‌تواند هریک از مدارک تحصیلی دیپلم، پیش دانشگاهی، لیسانس، کارشناسی ارشد و یا دکتری باشد.

📌ترجمه رسمی اصل دیپلم به زبان ترکی

توجه: مدرک تحصیلی شما باید همه سال‌های دبیرستان را طبق مقررات آموزش ترکیه پوشش دهد. همچنین مدارک تحصیلی شما باید توسط وزارت آموزش و پرورش، وزارت امور خارجه و یا سایر نهادهای مرتبط در کشور شما تایید و مهر شود. 

📌ریزنمرات

📌کارت اقامت ترکیه یا برگه راندوو

📌کپی پاسپورت یا کپی مجوز اقامت در ترکیه

📌یک قطعه عکس

📌واریز هزینه‌های معادل‌سازی ( تابه‌‌اینجا هزینه معادل‌ سازی مدرک پرستاری در ترکیه مبلغ 150 لیر است )

📌تکمیل فرم درخواست معادل‌سازی مدرک تحصیلی پرستاری در ترکیه (این فرم را باید از اداره آموزش و پرورش ترکیه دریافت و تکمیل کرد.)

📌یک سری کپی از همه مدارک گفته شده

مدارک لازم برای معادل‌سازی مدرک پرستاری در ترکیه

هزینه معادل‌ سازی مدرک پرستاری در ترکیه

هزینه معادل‌ سازی مدرک پرستاری در ترکیه با توجه به روش آن متفاوت است. هرکس بخواهد به صورت حضوری مدارک خود را ارسال کند، هزینه‌ها علاوه بر هزینه سفر به ترکیه و هزینه آزمون، محدود به ترجمه رسمی مدارک و تایید آن در دفتر اسناد رسمی خواهد بود. در مورد ارائه مدارک از طریق نمایندگی‌ حقوقی به یک نهاد خاص برای پیگیری موارد معادل‌سازی، هزینه نمایندگی شخصی به هزینه‌های بالا اضافه شده و سایر هزینه‌های مربوط به کارمزد خدمات ارائه شده انجام می‌شود.

نکات مهم درباره معادل‌سازی مدرک تحصیلی در ترکیه

افرادی که قصد معادل‌سازی مدرک تحصیلی خود را دارند، باید قبل از آن به یک سری نکات مهمی توجه کنند که در ادامه به آن اشاره می‌کنیم:

✅ داشتن مدرک زبان ترکی تومر برای معادل‌ سازی مدرک پرستاری در ترکیه اهمیت فراوانی دارد.

✅ متقاضیان از زمان ارسال مدارک جهت معادل‌سازی در ترکیه تا اعلام تأییدیه آن، می‌توانند در دوره‌های آمادگی زبان ترکی شرکت کنند.

✅ برای تایید معادل‌سازی مدرک تحصیلی در ترکیه نمی‌توان زمان مشخصی تعیین کرد؛ چون بر اساس رشته تحصیلی و میزان درخواست متفاوت است. البته می‌توان گفت به صورت حدودی معمولاً بین 3 تا 6 ماه زمان می‌برد.

عدم معادل‌ سازی مدرک تحصیلی در ترکیه چه مشکلاتی در پی دارد؟

طبق قوانین آموزش عالی کشور ترکیه، اگر متقاضیان تحصیل در این کشور فرایند معادل‌سازی مدارک تحصیل خود را انجام ندهند، مجوز تحصیل در دانشگاه‌های ترکیه را نخواهند داشت. همچنین اگر فرد متقاضی اقدام به معادل‌سازی مدارک خود نکند، مجوز کار در کشور ترکیه را نخواهد داشت.

خلاصه مطلب

در این مقاله به شما علاقه‌مندان به تحصیل در ترکیه گفته شد که معادل‌سازی مدرک پرستاری یکی از لازمه‌های تحصیل در این کشور است. برای معادل‌سازی مدرک تحصیلی پرستاری در ترکیه ابتدا باید گواهی معادل‌سازی را از کنسولگری یا سفارت این کشور گرفته، سپس به دفتر مشاوره تحصیلی در آنجا مراجعه کرده و در نهایت مدارک موردنیاز را در صورت صدور گواهی معادل‌سازی توسط سفارت ارسال کنید.

 

برای دانلود مطالب این صفحه به صورت پی دی اف کلیک کنید.

 

5/5 - (1 امتیاز)

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *