مشاوره تحصیلی

تخصص پزشکی در ترکیه 2024

تخصص پزشکی در ترکیه

یکی از کشورهایی که اکثر دانشجویان دوست دارند در آن به تحصیل بپردازند کشور ترکیه است. کشور ترکیه در کنار زیبایی هایی که دارد از دانشگاه های معتبری هم برخوردار است. این نکته را در نظر داشته باشید افراد زیادی طی سال های اخیر به دانشگاه های کشور ترکیه برای تحصیل در رشته های پزشکی، دندانپزشکی و غیره مراجعه کرده اند. این دسته از افراد در حال حاضر هم در تخصص های گوناگون فارغ تحصیل شده اند و در حال خدمت به مردم هستند. حال که در این مقاله هستید مطمئنا تصمیم دارید بدانید در این مقاله چه مواردی مورد بررسی قرار خواهد گرفت. توجه داشته باشید ما تصمیم داریم در این محتوا اطلاعات دقیقی نسبت به شرایط تخصص پزشکی در ترکیه، هزینه تحصیل تخصص پزشکی در ترکیه، اعتبار جهانی دانشگاه های این کشور، شرایط گرفتن تخصص پزشکی در ترکیه و غیره در اختیار شما قرار دهیم.

در ادامه بهتر است بدانید که یک پاراگراف در این محتوا به سوال تخصص پزشکی در ترکیه چند سال است اختصاص خواهیم داد زیا این سوال توسط بسیاری از افراد مطرح می‌شود. در نهایت امیدواریم با مطالعه این مقاله و متوجه شدن دلایل مثبت تحصیل در ترکیه بتوانید آینده ای روشن برای خود بسازید. برای کسب اطلاعات کامل نسبت به تخصص پزشکی در ترکیه تا پایان این مقاله با ما در سایت یوس لند همراه باشید.

چرا تخصص پزشکی در ترکیه؟

این سوال یکی از متداول‌ترین سوالاتی است که توسط بسیاری از افراد مطرح می‌شود و دلایلی هم وجود دارد که ما قصد داریم در این بخش از مقاله به آن‌ها اشاره کنیم تا شما هم نسبت به آن ها آگاه شوید. در گام اول به بهتر است بدانید که ترکیه و ایران از نظر فرهنگی شباهت زیادی به یکدیگر دارند همین مسئله موجب می گردد تا یک دانشجو در کشور ترکیه احساس راحتی داشته باشد در نتیجه وجود این پارامتر میتواند باعث شود یک دانشجو در بهترین شرایط تخصص پزشکی در ترکیه را دریافت کند.

از سوی دیگر بخشی از کشور ایران دارای زبان مشترک با کشور ترکیه می‌باشد که این آیتم هم میتواند باعث شود تا شما راحت تر با مردم کشور ترکیه ارتباط برقرار کنید. در ادامه بهتر است به دانشگاه های معتبر ترکیه اشاره کنیم که اعتبار مدارک آنها در سطح بالایی قرار دارد  و به دلیل وجود خشی از این کشور در اروپا، مدارک دانشگاه های ترکیه در اتحادیه اروپا مورد تایید قرار می گیرد.

چرا تخصص پزشکی در ترکیه؟

چرا تخصص پزشکی در ترکیه؟

بررسی اعتبار دانشگاه های کشور ترکیه

دانشگاه های کشور ترکیه از اعتبار بسیار بالایی برخوردار هستند و می توان گفت که در سطح بین المللی قرار دارند. دانشگاه های علوم پزشکی کشور ترکیه در رتبه بندی های رنکینگ جهانی بسیار معتبر هستند. این نکته را در نظر داشته باشید که از سال ۲۰۰۱ کشور ترکیه عضو نظام بلونیا شده است.

این نظام همان گروه هماهنگ آموزشی اتحادیه اروپا می باشد. یکی دیگر از دلایل اعتبار جهانی دانشگاه های کشور ترکیه اساتید آن هستند. در واقع اساتید دانشگاه های کشور ترکیه اکثراً از کشورهای آمریکا و اروپا می باشند که همین مسئله باعث می شود تا دانشجویان فرصت شرکت در پروژه های مشترک و دانشگاه های برتر جهان را پیدا کنند. البته این اساتید دارای سطح علمی بالایی هستند و این مسئله می‌تواند سطح کیفی آموزش را به صورت چشمگیری افزایش دهد.

برای اطلاع از شرایط تحصیل در رشته مامایی ترکیه کلیک کنید.

شرایط تخصص پزشکی در ترکیه

پزشکان عمومی که تصمیم دارند برای تحصیل و دریافت تخصص پزشکی در ترکیه اقدام کنند باید در زبان انگلیسی مهارت داشته باشد. البته داشتن مدرک پزشکی عمومی هم اجباری است. زمانی که شما وارد دانشگاه می شوید باید به دلیل ارزیابی از نظر زبان انگلیسی و مدرک پزشکی عمومی در دو آزمون STS و TUS شرکت کنید. در واقع افرادی می توانند وارد دانشگاه شوند و به تحصیل بپردازند که شرایط تخصص پزشکی در ترکیه را داشته باشند. در نتیجه اگر شما نمره لازم در آزمون STS و TUS را به دست بیاورید به راحتی می‌توانید برای دریافت تخصص پزشکی در ترکیه اقدام کنید.

برای آشنایی با شرایط پرستاری بدون کنکور ترکیه روی لینک مربوطه کلیک کنید.

مدارک لازم برای اخذ پذیرش

زمانی که قصد دارید برای ثبت نام در دوره تخصص پزشکی در ترکیه اقدام کنید باید مدارکی را ارائه دهید. برای مثال باید مدرک دیپلم و ریز نمرات دیپلم به همراه ترجمه آن، مدرک پزشکی عمومی و ریز نمرات به همراه ترجمه آن، سوابق کاری دوره پزشکی عمومی، پاسپورت معتبر، مدرک شناسایی متقاضی و سوابق کاری در دوره کارآموزی را باید به دانشگاه ارائه دهید.

مدارک لازم برای اخذ پذیرش

مدارک لازم برای اخذ پذیرش

آزمون تخصص پزشکی در ترکیه

همانطور که در قسمت بالا ذکر کردیم افرادی که قصد دارند برای دریافت تخصص پزشکی اقدام کنند باید در آزمون TUS ترکیه شرکت نمایند. متقاضیان با دریافت نمره بالا می توانند به تحصیل در دانشگاه ترکیه بپردازند. این آزمون توسط شورای عالی ترکیه در شهر آنکارا اجرا می شود. توجه داشته باشید که آزمون های TUS در ماه سپتامبر و ماه آپریل برگزار می گردد. حداکثر نمره که میتوان از این آزمون کسب کرده 100 است که اگر یک دانشجو بتواند نمره ۶۰ را هم کسب کند نمره مورد نیاز برای تحصیل را اخذ کرده است.

معادل سازی مدرک برای تحصیل تخصص پزشکی در ترکیه

یکی از مسائلی که اکثر دانشجوها با آن مواجه می‌شوند معادل سازی مدرک برای تحصیل تخصص پزشکی در ترکیه است. توجه داشته باشید. شما برای تخصص پزشکی باید مدرک خود را معادل سازی کنید. در واقع مدرک پزشکی عمومی داوطلب باید توسط وزارت بهداشت ترکیه تایید گردد. در ادامه بهتر از ذکر کنیم کشور ترکیه در حال حاضر قوانینی را وضع کرده است که مطابق با آن قوانین مجوز استخدام و تحصیل پزشکان عمومی بنا به شرایطی همچون معادل سازی مدارک و شرکت در آزمون های تخصصی فراهم شده است و متقاضیان می توانند دانشنامه پزشکی خود را برای شورای آموزش عالی کشور ترکیه که YOK نام دارد ارسال کنند.

برای اطلاع از لیست بهترین دانشگاه های ترکیه کلیک کنید.

تخصص پزشکی در ترکیه چند سال است؟

در این مقاله قصد داریم یکی از متداول ترین سوالاتی که توسط اکثر متقاضیان مطرح می‌شود را پاسخ دهیم. توجه داشته باشید در این بخش تصمیم داریم چند نمونه از تخصص ها را نام برده و مدت زمان برای تحصیل در این تخصص ها را ذکر کنیم. در گام اول بهتر است بدانید که مدت زمان مورد نیاز برای دریافت تخصص در اکثر رشته‌های تحصیلی ۴ ساله می باشد.

برای مثال تخصص چشم پزشکی، تخصص زنان و زایمان، تخصص پوست و مو، تخصص کودکان، تخصص پزشکی قانونی، تخصص پزشکی اورژانس، تخصص کلیه و مجاری ادرار، تخصص مغز و اعصاب، متخصص بیماری های قفسه سینه، تخصص جراحی داخلی و تخصص بیهوشی را میتوان طی 4 سال دریافت کرد. البته متقاضیانی که قصد دارند تخصص خود را در رشته‌های پزشکی دیگری همچون جراحی عمومی، جراحی قلب و عروق، جراحی پلاستیک، جراحی کودکان، جراحی مغز و اعصاب و جراحی ارتوپدی دریافت کنند باید پنج سال زمان صرف نمایند.

هزینه تحصیل تخصص پزشکی در ترکیه

یکی از مواردی که در هر شرایط باید با ان توجه کرد هزینه تحصیل در کشور ترکیه می باشد. توجه داشته باشید یک دانشجو برای 4 سال تحصیل در کشور ترکیه باید هزینه ای حدود به 14 الی 16 هزار دلار بپردازد. البته این میزان هزینه برای اشخاصی است که قصد دارند در دانشگاه های خوصوصی تحصیل کنند صدق می کند. زیرا اشخاصی که از بورسیه استفاده می کنند هزینه کمتری را میپردازند. در ادامه بهتر است ذکر کنیم هزینه تحصیل تخصص پزشکی در ترکیه به رشته هم بستگی دارد. برای مثال هزینه تحصیل برای دریافت تخصص پزشکی در رشته هوشبری حدود به 600 الی 900 دلار در ماه می باشد که این هزینه در رشته های دیگر متفاوت است.

هزینه تحصیل تخصص پزشکی در ترکیه

هزینه تحصیل تخصص پزشکی در ترکیه

خلاصه مطلب

مطمئنا تا قبل از مطالعه این مقاله اطلاعات کاملی نسبت به شرایط تخصص پزشکی در ترکیه در اختیار نداشته اید اما در حال حاضر اطلاعات کاملی نسبت به هزینه تحصیل تخصص پزشکی در ترکیه به دست آورده اید. مطمئنا می دانید که تخصص پزشکی در ترکیه چند سال است زیرا این مورد را به طور کامل مورد بررسی قرار داده ایم.

در ادامه توضیح دادیم که چرا باید ترکیه را برای ادامه تحصیل انتخاب کرد. از سوی دیگر دانشگاه های کشور ترکیه را از نظر اعتبار بررسی کردیم. این نکته را در نظر داشته باشید که در این مقاله مدارک لازم برای اخذ پذیرش در دانشگاه های ترکیه قید شده است. در نهایت امیدواریم مطالب موجود در این مقاله بتواند در هنگام ثبت نام در دانشگاه های ترکیه به شما کمک شایانی کند.

برای دانلود فایل PDF تخصص پزشکی در ترکیه بر روی لینک کلیک کنید.

5/5 - (1 امتیاز)

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *