دسته‌بندی نشده

آیا دانشگاه مدیپول استانبول مورد تایید ایران است؟ + آیین نامه 2024 | yosland

آیا دانشگاه مدیپول استانبول مورد تایید ایران است؟

آیا دانشگاه مدیپول استانبول مورد تایید ایران است؟ سوالی که شاید ذهن تمامی عزیزانی که قصد ادامه تحصیل در این دانشگاه معتبر کشور ترکیه را دارند، درگیر کرده باشد. برای این امر ابتدا نیاز است تا بدانید تائید یا عدم تائید یک دانشگاه در ایران به دو دسته تقسیم میشود. دانشگاه هایی که مورد تائید وزارت بهداشت، درمان و آموزش پزشکی میباشد و دانشگاه هایی که مورد تائید وزارت علوم هستند.

در این مقاله از وبسایت تخصصی یوسلند به بررسی این سوال خواهیم پرداخت که آیا دانشگاه مدیپول استانبول مورد تایید ایران است؟ و سپس به بررسی اجمالی مزایا و معایب این دانشگاه پرداخته خواهد شد.

تاییدیه وزارت علوم برای دانشگاه مدیپول

افراد با مدرک رشته های متنوع از کشور های خارجی برای شروع کار در ایران نیاز به تاییدیه هایی دارند. این تاییدیه ها برای رشته های پزشکی، دندانپزشکی، داروسازی و پیراپزشکی از طرف وزارت بهداشت درمان و آموزش پزشکی صادر میشوند. صدور تاییدیه سایر رشته ها بر عهده وزارت علوم است.

تاییدیه وزارت علوم برای دانشگاه مدیپول

حال به سوال اصلی این مقاله یعنی آیا دانشگاه مدیپول استانبول مورد تایید ایران است؟ میپردازیم. در جواب این سوال باید گفت بلی. دانشگاه مدیپول ترکیه یک دانشگاه خصوصی بسیار معتبر در ترکیه است و رشته های غیر پزشکی آن مورد تایید وزارت علوم ایران قرار میگیرد.

رشته های مورد تایید دانشگاه مدیپول ترکیه از دید وزارت علوم در جدول زیر فهرست شده است:

رشته های مورد تایید وزارت علوم دانشگاه مدیپول ترکیه
روابط عمومی و رسانه آموزش همگانی رادیو و تلویزیون سینما
مدیریت مدیریت منابع انسانی تجارت بین الملل مهندسی برق
مهندسی کامپیوتر بانکداری اقتصاد مهندسی مکانیک
مهندسی عمران مهندسی صنایع مهندسی هوا و فضا آموزشزبان خارجی
آموزش ریاضی آموزش علوم روانشناسی معماری و هنر های زیبا

مجموعه تحصیلی مهاجرتی یوسلند با سابقه طولانی در ارائه خدمات به دانشجویان و داوطلبان تحصیل در ترکیه آماده مشاوره و ارائه بهترین راه کار ها برای تحصیل شما در دانشگاه مدیپول ترکیه است.

برای کسب اطلاع از دیگر دانشگاه های مورد تایید وزارت علوم در ترکیه مقاله داخل لینک را مشاهده کنید.

رشته های مورد تایید وزارت بهداشت دانشگاه مدیپول

در ادامه پاسخ به پرسش آیا دانشگاه مدیپول استانبول مورد تایید ایران است؟ باید به بررسی این پرسش با در نظر گرفتن وسواس شدید وزارت بهداشت در خصوص تایید کردن رشته های پزشکی دانشگاه های مختلف نیز پرداخت.

رشته های پزشکی و پیراپزشکی بطور مستقیم با جان انسان در ارتباط هستند و جامعه بشری سالهاست در تلاش است خطا های پزشکی را به حداقل برساند. از این رو آموزش پزشکان جدید و اجازه به کار دانشجویان تازه فارغ التحصیل شده امری بسیار حساس است.

رشته های مورد تایید وزارت بهداشت دانشگاه مدیپول

وزارت بهداشت درمان و آموزش پزشکی ایران مانند وزارت علوم رشته های این دانشگاه خصوصی را مورد تایید قرار میدهد و به دارندگان مدرک این دانشگاه با گزراندن مراحلی خاص پروانه پزشکی صادر میکند.

دانشگاه مدیپول یکی از بهترین دانشگاه های پزشکی ترکیه است. رشته های پزشکی این دانشگاه که مورد تایید وزارت بهداشت درمان و آموزش پزشکی ایران هستند به شرح زیر است:

رشته های مورد تایید وزارت بهداشت دانشگاه مدیپول
پزشکی داروسازی دندان سازی
گفتاردرمانی شنوایی سنجی تغذیه
بهداشت فیزیوتراپی رادیوتراپی
مامایی پرورش اطفال هوشبری

لازم به ذکر است لیست این رشته ها هر ساله تغییرات ریز و درشتی دارد و ممکن است یک یا چند تا از رشته های فوق چه از دید وزارت بهداشت و چه از دید وزارت علوم از نظر شرایط تاییدیه مدرک از این لیست حذف یا تعدادی رشته به آن اضافه شود.

دانشجویان باید مدنظر داشته باشند مورد تایید بودن رشته و دانشگاه تحصیلشان باید در سال ورود آن ها مورد تایید باشد و عدم تایید آن در سال فارغ التحصیلی هیچ تاثیری بر روند صدور جواز طبابت یا سایر مجوز های شغلی ندارد.

بررسی دانشگاه مدیپول از نظر اعتبار جهانی

با توجه به اینکه با پاسخ این سوال که آیا دانشگاه مدیپول استانبول مورد تایید ایران است؟ دریافتیم که این دانشگاه یکی از دانشگاه های خصوصی مورد تایید ترکیه میباشد، بد نیست به سراغ بررسی اعتبار این دانشگاه در سطح جهانی نیز برویم.

کشور ترکیه جزو کشور های پیمان بولونیا است و این خود امتیاز و برتری ویژه ای نسبت به سایر کشور ها و خصوصا کشور های غیر اروپایی است. طبق این پیمان تمامی دانشگاه هایی که در قرارداد بولونیا حضور داشته باشند بطور یکپارچه موظف به رعایت برخی استاندارد های آموزشی و تعهد بر پیشرفت متداوم سطح علمی خود هستند.

به همین دلیل دانشگاه های مورد تایید اروپا در ترکیه تعداد بالایی دارند و تقریبا میتوان گفت مدرک اکثر آن ها در کشور های اروپایی قابل استفاده و مورد تایید است.

بررسی دانشگاه مدیپول از نظر اعتبار جهانی

دانشگاه مدیپول استانبول نیز از این قانون مستثنی نیست و جزو دانشگاه های عضو این پیمان میشود. این دانشگاه خصوصی دارای رتبه 60 ام از بین تمامی دانشگاه های ترکیه و رتبه 12 ام از میان دانشگاه های خصوصی این کشور است.

دانشگاه مدیپول استانبول در سال 2024 رتبه 1001-1100 جهانی و 401-500 آسیا را دارد و از این رو میتواند انتخاب مناسبی برای مقصد تحصیلی بسیاری از عزیران باشد.

آیا تایید دانشگاه مدیپول توسط ایران دائمی است؟

در پاسخ به این سوال همانطور که در متن مقاله نیز به آن اشاره شد باید بدانید که هیچگونه تاییدیه ای برای رشته های هر دانشگاهی اعم از دانشگاه مدیپول ترکیه دائمی نیست و ممکن است شرایط آن تغییر کند.

آیا تایید دانشگاه مدیپول توسط ایران دائمی است؟

برای مثال دانشگاه یدی تپه که از دانشگاه های خوب ترکیه است در سال 2020 مورد تایید وزارت علوم ایران قرار نگرفت اما سال آینده یعنی 2021 وزارت علوم اعتبار مدرک دانشگاهی آن را مجدد تایید کرد.

این تفاوت ها بر اساس تغییرات استراتژیک دانشگاه ها، افت کیفیت آموزش آنها، کمبود دانشجوی داخلی و… ممکن است رخ دهد و باعث رد تایید موفق یا دائم یک رشته یا یک دانشگاه شود.

خلاصه مطلب

در این مقاله گفته شد که آیا دانشگاه مدیپول استانبول مورد تایید ایران است؟ دانشگاه مدیپول ترکیه یکی از دانشگاه های خصوصی در شهر استانبول است که دارای رتبه جهانی قابل قبول و کیفیت آموزشی بسیار بالاست. این دانشگاه از سال 2009 آغاز به کار کرده و به همین دلیل از جدید ترین تکنولوژی ها و اطلاعات در آموزش به دانشجویان خود استفاده میکند.

عزیزانی که قصد دارند در این دانشگاه تحصیل کرده و با مدرک آن در ایران مشغول به کار شوند به پاسخ این سوال که آیا دانشگاه مدیپوا ترکیه مورد تایید ایران است نیاز دارند. در پاسخ به این سوال گفت دانشگاه مدیپول هم از جانب وزارت علوم و هم از جانب وزارت بهداشت مورد تایید است.

5/5 - (1 امتیاز)

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *