آزمون YOS, دسته‌بندی نشده

آزمون تعیین سطح یوس 2024

آزمون تعیین سطح یوس

آزمون تعیین سطح یوس به منظور بالا بردن آمادگی داوطلبان در آزمون یوس اخذ می‌شود. برای گرفتن نتیجه بهتر از آزمون یوس راه‌های مختلفی وجود دارد. یکی از این‌ها شرکت در آزمون‌های تعیین سطح است. البته این مهم است که در آزمون‌های تعیین سطح استاندارد شرکت کنید. در این آزمون‌ها یک سری سوال مشابه آزمون اصلی طراحی شده و از داوطلبان خواسته می‌شود که سوالات خود را در مدت زمانی مشخص پاسخ دهند.

این آزمون به صورت مبحثی و جامع گرفته می‌شود که برای تطبیق نتایج با آزمون اصلی بهتر است در آزمون‌های جامع شرکت نمایید. افرادی که در این آزمون شرکت می‌کنند می‌توانند تسلط بهتری در آزمون اصلی روی سوالات داشته باشند و به صورت کلی نتیجه بهتری از آزمون خود بگیرند. در ادامه با جزییات این آزمون و آزمون تعیین سطح یوس بیشتر آشنا خواهیم شد.

آزمون تعیین سطح یوس چیست؟

در آزمون تعیین سطح یوس، تعدادی سوال با سبک و سیاق آزمون اصلی طراحی شده و در مدت زمانی مشخص مشابه آزمون اصلی باید به این سوالات پاسخ دهید. طبیعتاً این آزمون دقیقاً مشابه آزمون اصلی نیست؛ اما می‌تواند به شما کمک کند تا بتوانید از وضعیت علمی خود اطلاعات مفیدی را بدست آورید. افرادی که در آزمون تعیین سطح شرکت می‌کنند، قادرند برنامه ریزی دقیق‌تری برای شرکت در آزمون اصلی داشته باشند؛ زیرا امتیاز آن‌ها در هر مبحث نشان دهنده نقاط و قوت ضعف‌شان خواهد بود.

به طور مثال ممکن است در آزمون تعیین سطح یوس متوجه شوید سوالات هوش را در مدت زمان کمتری نسبت به ریاضی پاسخ داده‌اید، اما تعداد پاسخ‌های اشتباه شما بیشتر از ریاضی بوده است. این موضوع بدان معناست که باید در مبحث سوالات هوش تعداد تست بیشتری حل کنید. در مقابل برای درس ریاضی مطالعه مفاهیم در کنار تست زنی توصیه می‌شود.

اهمیت شرکت در آزمون تعیین سطح یوس

اهمیت شرکت در آزمون تعیین سطح یوس

همان‌طور که می‌دانید برای ورود به دانشگاه‌های ترکیه شرکت در آزمون یوس ضروری است. البته بعضی از دانشگاه‌های ترکیه هم با آزمون SAT دانشجوی خارجی پذیرش می‌کنند. در این آزمون نمره داوطلبان امتیازبندی شده و برای ورود به دانشگاه‌ها گروه‌بندی می‌شوند. افرادی که امتیاز بالاتری داشته باشند، در رشته و دانشگاه بهتری پذیرفته خواهند شد. برای کسب امتیاز بالا در این آزمون علاوه بر مطالعه و برنامه ریزی نیاز است، از نقاط قوت و ضعف خود نیاز اطلاعات خوبی داشته باشید.

برای بدست آوردن این اطلاعات پیشنهاد می‌شود در آزمون تعیین سطح یوس شرکت کرده و نتایج آزمون خود را به دقت آنالیز کنید. در آزمون تعیین سطح یوس داوطلبان می‌توانند از دروسی که نیاز به مطالعه بیشتری برای آن‌ها وجود دارد، مطلع شده و نقاط قوت خود را بدست آورند.

برای اطلاعات بیشتر از آزمون آنلاین یوس کلیک کنید.

آزمون تعیین سطح یوس از چه مباحثی طرح می‌شود؟

از آن‌جایی که آزمون تعیین سطح یوس برای سنجش سطح علمی داوطلبان است، از منابع و سوالات آزمون اصلی در آن استفاده خواهد شد. سوالات آزمون تعیین سطح یوس به شرح زیر خواهد بود.

برای اطلاعات بیشتر از مباحث ریاضی آزمون یوس کلیک کنید.

🔶 سوالات ریاضی این آزمون از مباحث زیر خواهد بود.

اعداد، اعداد گویا و اعشاری چند جمله‌ای‌ها
توابع خاص مثلثات
توان و رادیکال اعداد مختلط
انتگرال و کاربرد آن مشتق
نسبت و تناسب لگاریتم
معادلات و نامعادلات سری و دنباله
اصول شمارش تابع درجه دو و سهمی

🔷 مبحث هوش در آزمون تعیین سطح یوس نیز شامل موارد زیر خواهد بود.

یافتن روابط بین شکل‌ها محیط و مساحت
سری‌های اعداد نمودار
دوران، تقارن، قیچی ترازو
تاس عملیات چهارگانه
اپراتورها و جدول‌های اپراتوری سودوکو و دیگر جدول‌های خاص

🔶 برای طراحی سوالات هندسه نیز از سرفصل‌های زیر استفاده می‌شود.

زاویه‌ها دایره
خطوط موازی و مورب هندسه فضایی
چهار ضلعی‌ها (متوازی الاضلاع، ذوزنقه، مستطیل، مربع) خط، صفحه و دایره
چند ضلعی‌ها: اشکال با بیش از چهار ضلع بردارها

شرایط شرکت در آزمون یوس ترکیه

شرایط شرکت در آزمون یوس ترکیه

برای شرکت در آزمون یوس یک سری شرایط تعیین شده است که در ادامه به آن‌ها اشاره خواهیم کرد. لازم است اضافه شود که موارد زیر برای شرکت در آزمون یوس ترکیه است و شرکت در آزمون تعیین سطح یوس مستلزم شرایط خاصی نیست.

📌 ارائه اصل پاسپورت الزامی است.

📌 شهروند ترکیه نباشید.

📌 کپی پاسپورت به‌هیچ ‌وجه قابل ‌قبول نیست.

📌 خارج کردن برگه امتحانی تنها در صورت هماهنگی مجاز است.

📌 خروج فرد از محل برگزاری امتحان بدون هماهنگی تخلف است.

📌 به‌ هیچ ‌وجه در طول امتحان حق صحبت با فرد کناری خود را ندارید.

📌 همراه داشتن هایلایت، لاک غلط ‌گیر و مداد رنگی اکیدا ممنوع است.

📌 همراه داشتن ساعت ‌مچی، خوراکی و کشیدن سیگار اکیدا ممنوع است.

📌 افرادی که فارغ التحصیل نشده‌اند، نمی‌توانند در این آزمون شرکت کنند.

شرایط سنی شرکت در آزمون تعیین سطح یوس

شرایط سنی شرکت در آزمون تعیین سطح نیز مانند شرایط سنی شرکت در آزمون اصلی است. درواقع همین که فارغ‌التحصیل دبیرستان باشید، می‌توانید در آزمون یوس ترکیه شرکت کنید، پس شرکت در آزمون تعیین سطح یوس هم برای همه امکان‌پذیر است.

لازم است ذکر شود از آن‌جایی که هر دانشگاه شرایط مختص به خود را جهت جذب دانشجوی خارجی تعیین می‌کند، ممکن است بعضی از دانشگاه‌ها شرایط ویژه‌ای را برای بعضی از رشته‌ها معرفی کنند که این شرایط قبل از شروع ثبت نام برای آزمون یوس ترکیه، در وبسایت هر دانشگاه منتشر خواهد شد.

زمان برگزاری آزمون تعیین سطح یوس

زمان برگزاری آزمون تعیین سطح یوس

اصولاً آزمون تعیین سطح یوس قبل از برگزاری آزمون اصلی می‌باشد. این که دقیقاً در چه تاریخی باشد، بستگی به موسسه برگزار کننده آن دارد؛ زیرا آزمون یوس توسط موسسات متعددی برگزار می‌شود و داوطلبان با توجه به موسسه‌ای که انتخاب کرده‌اند باید تاریخ برگزاری آزمون تعیین سطح را از آن‌ها بپرسند.

دوره‌های جامع آمادگی آزمون یوس در یوسلند به صورت منظم در حال برگزاریست. آزمون یوس ترکیه در تاریخ‌های متفاوتی اخذ می‌شود. اما برای ثبت نام آزمون تعیین سطح یوس نیاز به نگرانی نیست. با ثبت نام در کالج یوسلند قادر خواهید بود ظرف کمتر از یک سال نقاط ضعف و قوت خود را دریافته و برای کسب نتیجه دلخواه در دانشگاه مورد نظر آماده باشید. 

برای آشنایی با ویژگی‌های یک موسسه تحصیل در ترکیه خوب کلیک کنید.

اعتراض به نتیجه آزمون یوس ترکیه

در آزمون YOS همانند هر آزمون دیگری فرصت اعتراض به نمره در آن وجود دارد که دانشجویان اگر نسبت ‌به نمره خود اعتراضی داشته باشند، در فرصت تعیین ‌شده فرم مربوطه را پر کرده و با توضیحات کامل نسبت ‌به نمره خود اعتراض می‌کنند. دانشگاه مربوطه پس از دریافت فرم نسبت‌ به بررسی آن اقدام می‌کنند.

اعتراض به نتیجه آزمون یوس ترکیه

در صورتی که اعتراض شما تایید شود، هزینه پرداختی عودت داده می‌شود و در غیر این صورت امکان بازگشت پول را نخواهید داشت. نکته‌ای که در مورد اعتراض نسبت ‌به نتیجه آزمون یوس وجود دارد این است که چون این آزمون توسط هر دانشگاهی جداگانه طراحی و برگزار می‌‌گردد، زمان اعتراض نسبت ‌به آن می‌‌تواند همانند روز برگزاری آزمون متفاوت بوده و یکسان نباشد.

آزمون تعیین سطح یوس آنلاین

امروزه با توجه به شرایط و همچنین به منظور صرفه جویی در وقت و انرژی داوطلبان آزمون تعیین سطح یوس به صورت آنلاین نیز برگزار می‌شود. آزمون تعیین سطح یوس آنلاین بدین صورت است که داوطلبان وارد سامانه مربوطه شده و با ثبت نام در آن می‌توانند در آزمون شرکت کنند. نتیجه نیز به صورت آنلاین برای داوطلبان نمایش داده خواهد شد. برای اینکه نتیجه بهتری از آزمون تعیین سطح یوس آنلاین بگیرید، خودتان را در شرایط مشابه آزمون قرار داده و بدون تقلب به تمامی سوالات پاسخ دهید.

خلاصه مطلب

ما در این مطلب سعی کردیم به بررسی جزییات مربوط به آزمون تعیین سطح یوس بپردازیم. اهمیت این آزمون و سوالاتی که در آن طرح می‌شود، بررسی شد. همچنین توضیح دادیم که برای ثبت نام و شرکت در آزمون تعیین سطح یوس چه مواردی باید رعایت شود. در صورتی که پس از مطالعه این مطلب نیاز به اطلاعات بیشتری در خصوص آزمون تعیین سطح یوس داشتید، می‌توانید با کارشناسان تماس بگیرید.

متقاضیان محترمی که داوطلب پذیرش در دانشگاه‌های ترکیه هستند، با ثبت نام در کالج یوسلند می‌توانند ظرف کمتر از یک سال تمامی نقاط ضعف خود را پوشش داده و به صورت تضمینی پذیرش یک دانشگاه در ترکیه را بگیرند. کارشناسان ما در یوسلند ضمن اخذ آزمون تعیین سطح یوس از داوطلبان، نقاط ضعف و قوت ایشان را ارزیابی کرده و برنامه امادگی مختص به داوطلب ر ابه ایشان معرفی می‌کنند.

برای دانلود pdf مطلب کلیک کنید.

5/5 - (1 امتیاز)

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *